KOLEKTÍVNA ZMLUVA

uzatvorená dňa 31. januára 2024 medzi zmluvnými stranami:

KZ internat Nová Ves 2024

Základnou organizáciou Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku pri Odbornom učilišti internátnom, Hviezdoslavova 68, 951 51 Nová Ves nad Žitavou, zastúpenou: Bc. Erikou Koprdovou, splnomocnenou na kolektívne vyjednávanie a uzatvorenie kolektívnej zmluvy, (ďalej odborová organizácia)

a

Odborným učilišťom internátnym so sídlom Hviezdoslavova 68 951 51 Nová Ves nad Žitavou zastúpenou: Mgr. Jaroslavom Urgem, riaditeľom školy (ďalej zamestnávateľ)

nasledovne:

Prvá časť

Úvodné ustanovenia

Článok 1

Spôsobilosť zmluvných strán na uzatvorenie kolektívnej zmluvy

1.Odborová organizácia má právnu subjektivitu podľa zákona číslo 83/1990 Zb. o združovaní občanov v znení neskorších predpisov. Oprávnenie rokovať a uzatvoriť túto kolektívnu zmluvu vyplýva zo splnomocnenia zo dňa 26. 01. 2024, ktorým výbor odborovej organizácie, jej štatutárny orgán, splnomocnil na rokovanie a uzatvorenie kolektívnej zmluvy pani Bc. Eriku Koprdovú, predsedníčku odborovej organizácie. Splnomocnenie zo dňa 26. 01. 2024 tvorí prílohu č. 1 tejto kolektívnej zmluvy.

2.Zamestnávateľ má právnu subjektivitu založenú zriaďovacou listinou. Oprávnenie zástupcu zamestnávateľa rokovať a uzatvoriť túto kolektívnu zmluvu vyplýva z jeho funkcie riaditeľa školy, štatutárneho orgánu zamestnávateľa.

3.Na účely tejto kolektívnej zmluvy sa môže používať na spoločné označenie odborovej organizácie a zamestnávateľa označenie "zmluvné strany", namiesto označenia kolektívna zmluva skratka "KZ", namiesto označenia Zákonník práce skratka „ZP“, zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme skratka "OVZ", zákon o výkone práce vo verejnom záujme „ZOVZ“.

Článok 2

Uznanie odborovej organizácie a zamestnávateľa

1.Zamestnávateľ uznáva v zmysle § 231 ods. 1 ZP, ako svojho zmluvného partnera na uzatvorenie tejto KZ odborovú organizáciu.

2.Zmluvné strany sa zaväzujú, že nebudú v budúcnosti počas účinnosti tejto KZ spochybňovať vzájomné oprávnenie vystupovať ako zmluvná strana tejto KZ.

Článok 3

Pôsobnosť, platnosť a účinnosť kolektívnej zmluvy

1.Táto KZ upravuje pracovné podmienky a podmienky zamestnávania, individuálne a kolektívne vzťahy medzi zamestnávateľom a jeho zamestnancami a práva a povinnosti zmluvných strán.

2.Táto KZ je záväzná pre zmluvné strany a zamestnancov, ktorí sú u zamestnávateľa v pracovnom pomere. KZ sa nevzťahuje na zamestnancov zamestnávateľa, ktorí u neho pracujú na dohodu o vykonaní práce, na dohodu o brigádnickej práci študentov a na dohodu o pracovnej činnosti. Na zamestnancov, ktorí vykonávajú domácku prácu alebo teleprácu sa nevzťahujú ustanovenia tejto KZ, ktoré upravujú rozvrhnutie určeného týždenného pracovného času, o prestojoch, o dôležitých prekážkach v práci s výnimkou úmrtia rodinného príslušníka, o mzde za prácu nadčas a mzdovom zvýhodnení za nočnú prácu a prípadne o mzdovej kompenzácii za sťažený výkon práce.

3.Táto KZ je platná dňom jej podpisu zmluvnými stranami. Účinnosť tejto KZ sa začína dňom 1. januára 2024 a skončí 31. decembra 2024.

Okrem článkov ktoré sú viazané na rozpočet a kolektívnu zmluvu vyššieho stupňa, t. j. článkov 7, 9, 10, a 27, ktorých účinnosť sa skončí dňom 31. decembra 2024.

Článok 4

Zmena kolektívnej zmluvy

1.KZ a jej rozsah sa môžu meniť len po dohode jej zmluvných strán, na základe písomného návrhu na zmenu KZ jednou zo zmluvných strán. Dohodnuté zmeny sa označia ako „ dodatok ku KZ“ a číslujú sa v poradí v akom sú uzatvorené.

2.Zmluvné strany sa zaväzujú dodatkom ku KZ zmeniť do budúcna (teda nie retroaktívne) ustanovenia KZ, ktoré zakladajú finančné nároky a to v závislosti od rozpočtu prideleného zamestnávateľovi. Zmluvné strany môžu po vzájomnej dohode dodatkom k tejto KZ zmeniť aj iné ustanovenia tejto KZ bez obmedzenia.

Článok 5

Archivovanie kolektívnej zmluvy

Zmluvné strany uschovajú túto KZ po dobu 5 rokov od skončenia obdobia, na ktoré bola kolektívna zmluva uzavretá.

Článok 6

Oboznámenie zamestnancov s kolektívnou zmluvou

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje po podpísaní KZ túto rozmnožiť a v dvoch rovnopisoch ju doručiť predsedovi odborovej organizácie v lehote 10 dní od jej podpísania.

2.Odborová organizácia sa zaväzuje zabezpečiť oboznámenie zamestnancov zamestnávateľa s obsahom tejto KZ najneskôr do 15 dní od jej uzavretia. Termín stretnutia určí odborová organizácia, keďže sa zaviazala oboznámiť zamestnancov. Z oboznámenia s obsahom KZ sa vyhotoví zápisnica, ktorej príloha bude prezenčná listina oboznámených zamestnancov. Odborová organizácia sa zaväzuje poskytnúť svojmu členovi na základe jeho písomnej žiadosti kópiu tejto KZ do 3 dní od požiadania.

3.Novo prijímaných zamestnancov do pracovného pomeru oboznámi zamestnávateľ s touto KZ v rámci plnenia povinností v zmysle §-u 47 ods. 2 ZP.

Druhá časť

Individuálne vzťahy, právne nároky a práva zamestnancov z kolektívnej zmluvy

Článok 7

Príplatky a odmeny

1.Príplatok za zmennosť

Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi pracujúcemu

a)v dvojzmennej prevádzke príplatok za zmennosť mesačne v sume 30,- €

b)v jednozmennej prevádzke, ak jeho pracovný čas je rozvrhnutý nerovnomerne príplatok mesačne v sume 30,- €.

2.Odmeny

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje, že poskytne zamestnancovi odmenu za pracovné zásluhy pri dosiahnutí životného jubilea 50 rokov vo výške jedného funkčného platu podľa zákona o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme č. 553/2003 Z. z.

2.Zamestnávateľ poskytne zamestnancovi so sociálneho fondu, odmenu za pracovné zásluhy pri dosiahnutí životného jubilea 60 rokov veku. Výška odmeny za záslužnú prácu sa stanoví podľa dĺžky pracovného pomeru nasledovne:

•nad 10 do 15 rokov................300,-€

•nad 15 do 20 rokov................400,-€

•nad 20 do 25 rokov.................500,-€

•nad 25 rokov..........................600,-€

Odmena sa poskytne zamestnancom za splnenia podmienky nepretržitosti pracovného pomeru nad 10 rokov ku dňu životného jubilea.

Článok 8

Výplata platu, preddavku na mzdu a zrážky z platu

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje uskutočniť výplatu platu raz mesačne. Termín splatnosti platu je desiaty deň po ukončení predchádzajúceho mesiaca.

3.Zamestnávateľ sa zaväzuje plat zasielať na osobné účty zamestnancom, ktoré si zriadili v peňažných ústavoch podľa vlastného výberu tak, aby bol plat pripísaný na účet zamestnanca najneskôr v deň splatnosti platu podľa predchádzajúceho odseku.

Článok 9

Odstupné a odchodné

1.Zamestnávateľ vyplatí zamestnancovi, s ktorým skončí pracovný pomer výpoveďou z dôvodov uvedených v § 63 ods. l písm. a) alebo písm. b) pri skončení pracovného pomeru odstupné najmenej v sume

a)trojnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej dva roky a menej ako päť rokov,

b)štvornásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej päť rokov a menej ako desať rokov,

c)päťnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej desať rokov a menej ako dvadsať rokov,

d)šesťnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej dvadsať rokov.

2.Zamestnancovi patrí pri skončení pracovného pomeru dohodou z dôvodov uvedených v § 63 ods. l písm. a) alebo písm. b) odstupné najmenej v sume

a)dvojnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval menej ako dva roky,

b)trojnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej dva roky a menej ako päť rokov,

c)štvornásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej päť rokov a menej ako desať rokov,

d)päťnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej desať rokov a menej ako dvadsať rokov,

e)šesťnásobku jeho funkčného platu, ak pracovný pomer zamestnanca trval najmenej dvadsať rokov.

3.Zamestnancovi patrí pri prvom skončení pracovného pomeru po vzniku nároku na starobný dôchodok alebo invalidný dôchodok, ak pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť je viac ako 70 %, odchodné najmenej v sume dvojnásobku jeho funkčného platu, ak požiada o poskytnutie uvedeného dôchodku pred skončením pracovného pomeru alebo do desiatich pracovných dní po jeho skončení.

4.Zamestnancovi patrí pri skončení pracovného pomeru odchodné najmenej v sume dvojnásobku jeho funkčného platu, ak mu bol priznaný predčasný starobný dôchodok na základe žiadosti podanej pred skončením pracovného pomeru alebo do desiatich dní po jeho skončení.

5.Odchodné zamestnancovi patrí len od jedného zamestnávateľa.

6.Zamestnávateľ nie je povinný poskytnúť zamestnancovi odchodné, ak sa pracovný pomer skončil podľa § 68 ods. 1 ZP.

Článok 10

Príspevok na doplnkové dôchodkové poistenie a sporenie

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje po celý čas účinnosti KZ mať uzatvorenú zamestnávateľskú zmluvu s doplnkovou dôchodkovou spoločnosťou. Zamestnávateľ sa zaväzuje za svojho zamestnanca ktorý je zúčastnený na DDS mesačne platiť a odvádzať do poisťovne príspevok na DDS za podmienok, v sume a spôsobom určeným v zamestnávateľskej zmluve.

2.Zmluvné strany sa dohodli, že:

a)výška príspevku zamestnávateľa na doplnkové dôchodkové sporenie v zamestnávateľských zmluvách uzatvorených počas roka 2023 je najmenej 2 % z objemu zúčtovaných platov zamestnancov zúčastnených na doplnkovom dôchodkovom sporení.

b)určená výška platenia príspevkov zamestnávateľa na doplnkové dôchodkové sporenie, ktorú zamestnávateľ uzatvoril v zamestnávateľských zmluvách s doplnkovou dôchodkovou spoločnosťou do 31. decembra 2023, zostáva dohodnutá výška platenia príspevkov zachovaná a v roku 2024 je najmenej 2 % z objemu zúčtovaných platov zamestnancov zúčastnených na doplnkovom dôchodkovom sporení.

3.Zamestnávateľ sa zaväzuje uzatvoriť zamestnávateľskú zmluvu s doplnkovou dôchodkovou spoločnosťou, s ktorou má uzatvorenú účastnícku zmluvu jeho zamestnanec, a to do 30 dní odo dňa, v ktorom sa zamestnávateľ o tejto skutočnosti dozvedel.

4.Zamestnávateľ sa zaväzuje za svojho pedagogického a riadiaceho zamestnanca, ktorý je zúčastnený na DDS a prispieva si minimálne sumou 10,- € mesačne, platiť a odvádzať do poisťovne mesačne 2 % z vymeriavacieho základu zamestnanca na platenie poistného na dôchodkové poistenie.

Zamestnávateľ sa zaväzuje za svojho nepedagogického zamestnanca, ktorý je zúčastnený na DDS a prispieva si minimálne sumou 10,- € mesačne, platiť a odvádzať do poisťovne mesačne v sume 25,- €.

Článok 11

Určenie platu zamestnancom nezávisle od dĺžky praxe

Zamestnávateľ sa zaväzuje určiť tarifný plat zamestnancovi, ktorý nie je pedagogickým zamestnancom alebo odborným zamestnancom, v najvyššej platovej tarife platovej triedy, do ktorej zamestnanca zaradil, nezávisle od dĺžky započítanej praxe. Takto určený tarifný plat nesmie byť nižší, ako by bol tarifný plat určený podľa zaradenia do platového stupňa (§ 7 ods. 4 OVZ).

Článok 12

Pracovný čas zamestnancov

1. V záujme vytvárania priaznivejších pracovných podmienok a podmienok zamestnávania a v zmysle § 85 ods. 8 ZP zamestnávateľ určuje pracovný čas na 37 a 1/2 hodiny týždenne; u zamestnanca, ktorý má pracovný čas rozvrhnutý tak, že pravidelne vykonáva prácu striedavo v oboch zmenách v dvojzmennej prevádzke sa ustanovuje pracovný čas 36 a H hodiny týždenne; u zamestnanca, ktorý má pracovný čas rozvrhnutý tak, že pravidelne vykonáva prácu striedavo vo všetkých zmenách v trojzmennej alebo v nepretržitej prevádzke sa ustanovuje pracovný čas 35 hodín týždenne.

2.Zamestnávateľ sa zaväzuje umožniť pedagogickým zamestnancom vykonávať činnosti súvisiace s priamou vyučovacou činnosťou, priamou výchovnou činnosťou a ďalším vzdelávaním mimo pracoviska.

3.Zamestnávateľ sa dohodol so zástupcami odborového zväzu o nepravidelne rozvrhnutom pracovnom čase pomocných vychovávateľov. (viď príloha B)

Článok 13

Dovolenka na zotavenie

Základná výmera dovolenky je päť týždňov. Dovolenka vo výmere šiestich týždňov patrí zamestnancovi, ktorý do konca kalendárneho roka dovŕši 33 rokov veku a zamestnancovi, ktorý sa trvale stará o dieťa podľa § 103, ods. 2 zákonníka práce. Dovolenka zamestnancov ustanovených v § 103, ods. 3 zákonníka práce je deväť týždňov v kalendárnom roku.

Tretia časť

Kolektívne vzťahy, práva a povinnosti zmluvných strán

Článok 14

Obdobie sociálneho mieru a jeho prerušenie

1.Zmluvné strany rešpektujú obdobie platnosti tejto KZ, ako obdobie sociálneho mieru s výnimkou, ak dôjde k postupu podľa článku 4 ods. 1 tejto KZ.

2.V prípade prerušenia sociálneho mieru postupom uvedeným v článku 4 ods. 1 KZ môžu zmluvné strany použiť aj krajné prostriedky na riešenie kolektívneho sporu, t. j. štrajk a výluku, pri splnení zákonných podmienok stanovených v zák. č. 2/1991 o kolektívnom vyjednávaní a podmienok uvedených v tejto časti KZ.

3.Právo zamestnancov na štrajk, zaručené Článkom 37 ods. 4 Ústavy Slovenskej republiky a Listinou základných práv a slobôd nie je ustanoveniami predchádzajúcich odsekov, ani ničím iným obmedzené a zmluvné strany sa zaväzujú ho nespochybňovať.

Článok 15

Riešenie kolektívnych sporov

1.Kolektívnym sporom zmluvné strany rozumejú spor o uzatvorenie KZ alebo spor o uzatvorenie doplnku ku KZ, alebo spor o plnenie záväzku z KZ (ak nevzniká z neho nárok priamo zamestnancovi) v dobe účinnosti KZ, alebo v dobe účinnosti jednotlivých záväzkov z nej.

2. Zmluvné strany sa zaväzujú, ak kolektívny spor nevyriešia rokovaním do 30 dní od predloženia návrhu na uzatvorenie KZ, jej doplnku, alebo návrhu na vyriešenie sporu o plnenie záväzku z KZ, využiť sprostredkovateľa na riešenie sporu zapísaného v zozname sprostredkovateľov na Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky (ďalej ministerstvo).

3.Zmluvné strany, ak kolektívny spor nevyriešia pred sprostredkovateľom podľa predchádzajúceho odseku, zvážia na základe spoločnej dohody využitie rozhodcu zapísaného na ministerstve, aby rozhodol ich kolektívny spor.

Článok 16

Riešenie individuálnych nárokov zamestnancov a vybavovanie ich sťažností

1.Zmluvné strany sa zaväzujú rešpektovať právo zamestnanca na uplatnenie svojich individuálnych nárokov z pracovnoprávnych vzťahov prostredníctvom inšpekcie práce alebo na súde.

2.Zmluvné strany sa dohodli, že pri riešení sťažnosti zamestnanca budú postupovať objektívne, v súlade so všeobecne záväznými predpismi (§ 13 ods. 5 ZP).

Článok 17

Zabezpečenie činnosti odborových orgánov

1.Zmluvné strany sa dohodli, že budú racionálne riešiť zabezpečenie nevyhnutnej prevádzkovej činnosti odborovej organizácie, aby mohla riadne vykonávať svoje poslanie. Na splnenie povinnosti vyplývajúcej z §-u 240 ZP sa zamestnávateľ zaväzuje na dobu existencie odborovej organizácie poskytnúť jej

a)jednu miestnosť - zborovňa, o výmere 40 m2, v ktorej bude pôsobiť výbor odborovej organizácie, ktorý je jej štatutárny orgán,

b)jednu telefónnu (faxovú ) linku za účelom telefonického spojenia, faxového spojenia alebo počítačového spojenia na odosielanie správ e -mailom a využívanie internetu,

c)vnútorné zariadenie miestnosti uvedenej v písm. a) tohto odseku,

d)všetky prevádzkové náklady (energie, spojové poplatky a pod.) na svoj náklad,

e)svoje rokovacie miestnosti na svoj náklad za účelom vzdelávacích činností odborových funkcionárov a vedúcich zamestnancov zamestnávateľa v oblasti pracovnoprávnej a kolektívneho vyjednávania, oboznámenia zamestnancov s uzatvorenou KZ, na kolektívne vyjednávanie a riešenie kolektívnych sporov, na zasadnutia odborových orgánov a na slávnostné podujatia súvisiace s ocenením práce zamestnancov.

f)priestory na zverejňovanie informácií o ochrane práce, kolektívnom vyjednávaní, pracovnoprávnych otázkach a odborovej činnosti v záujme zabezpečenia riadnej informovanosti zamestnancov.

2.Zamestnávateľ poskytne zamestnancovi pracovné voľno s náhradou mzdy na výkon funkcie v orgánoch odborovej organizácie podľa jeho potreby a tiež umožní úpravu rozvrhu priamej vyučovacej alebo výchovnej činnosti pedagogickým zamestnancom - funkcionárom odborových orgánov, na zabezpečenie nevyhnutnej činnosti odborových orgánov. Predsedovi ZO zníženie úväzku o 1 hodinu.

Článok 18

Pracovné podmienky, podmienky zamestnávania a úprava spolurozhodovania, prerokovania uplatnenia práva na informácie a na kontrolnú činnosť v tejto oblasti

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje plniť povinnosti vyplývajúce mu z právnych predpisov a tejto KZ, najmä:

a)Vyžiadať si predchádzajúci súhlas odborovej organizácie alebo rozhodnúť po dohode

s ňou v nasledovných prípadoch:

-vydanie pracovného poriadku u zamestnávateľa (§ 12 ZOVZ),

-vydanie predpisov a pravidiel o BOZP (§ 39 ods. 2 ZP),

-nerovnomerné rozvrhnutie pracovného času (§ 87 ods. 2 ZP),

-zavedenie konta pracovného času (§ 87a ods. 1 ZP),

-dohodnutie vyrovnávacieho obdobia konta pracovného času (§ 87a ods. 2 ZP),

-zavedenie pružného pracovného času (§ 88 ods. 1 ZP),

-určenie začiatku a konca pracovného času a na rozvrh pracovných zmien (§ 90 ods. 4 ZP),

-určenie času potrebného na osobnú očistu po skončení práce, ktorý sa zamestnancovi započíta do pracovného času (§ 90 ods. 10 ZP),

-určenie podrobnejších podmienok poskytnutia prestávky na odpočinok a jedenie vrátane jej predĺženia (§ 91 ods. 2 ZP),

-odlišné určenie nepretržitého odpočinku v týždni (§93 ods. 3 ZP),

-rozsah a podmienky práce nadčas (§ 97 ods. 9 ZP),

-vymedzenie okruhu ťažkých telesných prác a duševných prác, pri ktorých by mohlo dôjsť k ohrozeniu života alebo zdravia zamestnancov (§ 98 ods. 9 ZP),

-prijatie plánu dovoleniek na príslušný rok (§ 111 ods. 1 ZP),

-na určenie hromadného čerpania dovolenky (§ 111 ods. 2 ZP),

-zavádzanie noriem spotreby práce a ich zmien (§ 133 ods. 3 ZP),

-vymedzenie vážnych prevádzkových dôvodov, pre ktoré zamestnávateľ nemôže zamestnancovi prideľovať prácu a pri ktorých sa mu poskytuje 60% jeho funkčného platu (§ 142 ods. 4 ZP),

-výpoveď alebo okamžité zrušenie pracovného pomeru zástupcom zamestnancov, na ktorých sa vzťahuje zvýšená ochrana (§ 240 ods. 9 ZP),

-určenie prídelu do sociálneho fondu, jeho čerpaní a použití a poskytnutí príspevku odborovej organizácii (§ 3, § 7 ods. 3 zák. č. 152/1994 Z. z. o sociálnom fonde);

b)písomne informovať odborovú organizáciu najmä:

-ak má dôjsť k prechodu práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov najneskôr jeden mesiac predtým

a)o dátume alebo navrhovanom dátume prechodu,

b)o dôvodoch prechodu,

c)o pracovnoprávnych, ekonomických a sociálnych dôsledkoch prechodu na zamestnancov,

d)o plánovaných opatreniach prechodu vzťahujúcich sa na zamestnancov (§ 29 ods. 1 ZP).

- o dohodnutých nových pracovných pomeroch u zamestnávateľa (§ 47 ods. 4 ZP),

- o pracovných miestach na neurčitý čas, ktoré sa u neho uvoľnili (§ 48 ods.8 ZP),

-o možnostiach pracovných miest na kratší pracovný čas a na ustanovený týždenný pracovný čas (§ 49 ods. 6 ZP),

-pri hromadnom prepúšťaní o:

a)dôvodoch hromadného prepúšťania,

b)počte a štruktúre zamestnancov, s ktorými sa má pracovný pomer rozviazať,

c)celkovom počte a štruktúre zamestnancov, ktorých zamestnáva,

d)dobe, počas ktorej sa hromadné prepúšťanie bude uskutočňovať,

e)kritériách na výber zamestnancov, s ktorými sa má pracovný pomer skončiť (§ 73 ods. 2 ZP),

-o výsledkoch prerokovania opatrení na zamedzenie hromadnému prepúšťaniu (§ 73 ods. 2 a) ods.4 ZP),

-o pravidelnom zamestnávaní zamestnancov v noci, ak si to žiada odborový orgán (§ 98 ods. 7 ZP),

-zrozumiteľným spôsobom na začiatku roka, po prijatí rozpočtu, potom štvrťročne a na konci roka za celý rok, o svojej hospodárskej a finančnej situácii a o predpokladanom vývoji jeho činnosti; v rámci toho aj o limite mzdových prostriedkov na príslušný rok, ktoré mu určil zriaďovateľ, ako aj o jeho zmenách, o použití mzdových prostriedkov a poskytovať hospodárske rozbory a štatistické výkazy (§ 229 ods. 1,2 ZP);

c)vopred prerokovať s odborovou organizáciou najmä:

-opatrenia zamestnávateľa pri prechode práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov (§ 29 ods. 2 ZP),

-opatrenia, ktoré môžu predísť hromadnému prepúšťaniu zamestnancov (§ 73 ods. 2 ZP),

-výpoveď alebo okamžité skončenie pracovného pomeru (§ 74 ZP),

-rovnomerné rozvrhnutie pracovného času (§ 86 ods.1 ZP),

-zavedenie pružného pracovného času (§ 88 ods.1 ZP),

-nariadenia práce v dňoch pracovného pokoja (§ 94 ods. 2 ZP),

-organizáciu práce v noci (§ 98 ods. 6 ZP),

-dočasné prerušenie výkonu práce zamestnancovi (§ 141a ZP),

-rozhodnutie, či ide o neospravedlnené zameškanie práce (§ 144a ods. 6 ZP),

-stanovenie podmienok, za ktorých bude zamestnancom poskytovať stravovanie počas dovolenky, prekážok v práci alebo inej ospravedlnenej neprítomnosti zamestnanca v práci (§ 152 ods. 8, písm. a) ZP),

-umožnenie stravovať sa zamestnancom, ktorí pracujú mimo rámca rozvrhu pracovných zmien za rovnakých podmienok ako ostatným zamestnancom (§ 152 ods. 8 písm. b) ZP),

-rozšírenie okruhu osôb, ktorým zabezpečí stravovanie (§ 152 ods. 8 písm. c) ZP),

-opatrenia zamerané na starostlivosť o kvalifikáciu zamestnancov, jej prehlbovanie a zvyšovanie (§ 153 ZP),

-opatrenia na utváranie podmienok na zamestnávanie zamestnancov so zmenenou pracovnou schopnosťou (§ 159 ods. 4 ZP),

-požadovanú náhradu škody a obsah dohody na jej náhradu od zamestnanca (§ 191 ods. 4 ZP),

-rozsah zodpovednosti zamestnávateľa za škodu zamestnancovi a jej náhrady pri pracovnom úraze alebo chorobe z povolania (§ 198 ods. 2 ZP),

-stav, štruktúru a predpokladaný vývoj zamestnanosti a plánované opatrenia, najmä, ak je ohrozená zamestnanosť (§ 237 ods. 2 písm. a) ZP),

-zásadné otázky podnikovej sociálnej politiky, opatrenia na zlepšenie hygieny pri práci a pracovného prostredia (§ 237 ods.2 písm. b) ZP),

-rozhodnutia, ktoré môžu viesť k zásadným zmenám v organizácii práce alebo v zmluvných podmienkach (§ 237 ods. 2 písm. c) ZP ),

-organizačné zmeny, za ktoré sa považujú obmedzenie alebo zastavenie činnosti zamestnávateľa alebo jeho časti, zlúčenie, splynutie, rozdelenie, zmena právnej formy zamestnávateľa (§ 237 ods. 2 písm. d) ZP),

-opatrenia na predchádzanie vzniku úrazov a chorôb z povolania a na ochranu zdravia zamestnancov (§ 237 ods. 2 písm. e) ZP);

-zabezpečenie mimoriadnej lekárskej prehliadky vo vzťahu k práci(§ 30e ods.6 zákona č.355/2007)

d) umožniť odborovej organizácii vykonávanie kontrolnej činnosti v oblasti dodržiavania pracovnoprávnych predpisov vrátane mzdových predpisov a záväzkov vyplývajúcich z tejto kolektívnej zmluvy a za tým účelom jej poskytovať potrebné informácie, konzultácie a doklady (§ 239 ZP).

Článok 19

Záväzky odborovej organizácie

1.Odborová organizácia sa zaväzuje po dobu účinnosti tejto KZ dodržiavať sociálny mier so zamestnávateľom v zmysle článku 14 ods.1 tejto KZ.

2.Odborová organizácia sa zaväzuje informovať zamestnávateľa o situácii vedúcej k porušeniu sociálneho mieru z jej strany a zo strany zamestnancov.

3.Odborová organizácia sa zaväzuje prizývať na zasadnutia svojich najvyšších orgánov zástupcu zamestnávateľa za účelom hodnotenia plnenia záväzkov z KZ.

4.Odborová organizácia sa zaväzuje informovať zamestnávateľa o každej zmene v odborovom orgáne základnej organizácie, pôsobiacej u zamestnávateľa (§ 230 ZP).

Článok 20

Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci

1.Zamestnávateľ v rozsahu svojej pôsobnosti a v súlade s ustanoveniami § 147 ZP a §§ 5 až 10 zákona NR SR č. 124/2006 Z. z. o BOZP v znení neskorších predpisov sa zaväzuje sústavne zaisťovať bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov pri práci a na ten účel vykonávať potrebné opatrenia vrátane zabezpečovania prevencie, potrebných prostriedkov a vhodného systému na riadenie ochrany práce.

2.Zamestnávateľ v záujme toho sa zaväzuje:

a)zaraďovať zamestnancov na výkon práce so zreteľom na ich zdravotný stav, schopnosti, kvalifikačné predpoklady a odbornú spôsobilosť (§ 6 ods. 1 písm. o/ zákona o BOZP),

b)bezodkladne oznámiť vznik registrovaného pracovného úrazu príslušnému odborovému orgánu (§ 17 ods. 5 písm. a) bod 1 zákona o BOZP),

c)pravidelne, zrozumiteľne a preukázateľne oboznamovať každého zamestnanca s právnymi predpismi a ostatnými predpismi na zaistenie BOZP, so zásadami bezpečnej práce, zásadami bezpečného správania na pracovisku a s bezpečnými pracovnými postupmi a overovať ich znalosť (§ 7 ods. 1 zákona o BOZP),

d)odstraňovať nedostatky zistené kontrolnou činnosťou (§ 9 ods. 2 zákona o BOZP),

e)vypracovať smernicu o poskytovaní OOPP na základe posúdenia rizika a hodnotenia nebezpečenstiev vyplývajúcich z pracovného procesu a pracovného prostredia (§ 6 ods. 2 písm. a) zákona o BOZP),

f)poskytovať zamestnancom, u ktorých to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia, bezplatne OOPP a viesť ich evidenciu (§ 6 ods. 2 písm. b) zákona o BOZP),

g)poskytovať zamestnancom ochranný pracovný odev a ochrannú pracovnú obuv, ak pracujú v prostredí v ktorom odev alebo obuv podlieha mimoriadnemu opotrebovaniu alebo mimoriadnemu znečisteniu (6 ods. 3 písm. a) zákona o BOZP),

h)zabezpečovať zamestnancom pitný režim, ak to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia a poskytovať im umývacie, čistiace a dezinfekčné prostriedky na zabezpečenie telesnej hygieny; zabezpečovanie pitného režimu je zamestnávateľ povinný upraviť vnútorným predpisom (§ 6 ods. 3 písm. b/ zákona o BOZP),

i)zabezpečiť zástupcom zamestnancov pre bezpečnosť na plnenie ich úloh vzdelávanie, a umožniť im vykonávať funkciu v rámci ich oprávnení, poskytnúť im v primeranom rozsahu pracovné voľno s náhradou mzdy a vytvoriť nevyhnutné podmienky na výkon ich funkcie (§ 240 Zákonníka práce a § 19 ods.3 a 5 zákona o BOZP),

j)kontrolovať či zamestnanec nie je v pracovnom čase pod vplyvom alkoholu (§ 9 ods. 1 písm. b) zákona o BOZP),

k)kontrolovať určený zákaz fajčenia v priestoroch zamestnávateľa (§ 9 ods. 1 písm. b/ zákona o BOZP),

l)umožniť vykonávanie kontroly nad stavom BOZP príslušnému odborovému inšpektorovi a povereným pracovníkom OZ PŠaV (ZIBP) (§ 149 ZP a § 29 zákona o BOZP),

m) znášať náklady spojené so zaisťovaním BOZP a nepresúvať ich na zamestnancov (§ 6 ods. 11 zákona o BOZP).

Článok 21

Kontrola odborovým orgánov v oblasti BOZP

1. Odborová organizácia sa zaväzuje vykonávať kontrolu nad stavom BOZP u zamestnávateľa.

2.Odborová organizácia v záujme toho bude v súlade s § 149 ZP

a)kontrolovať ako zamestnávateľ plní svoje povinnosti v starostlivosti o BOZP a či sústavne utvára podmienky bezpečnej a zdravotne neškodnej práce, pravidelne preverovať pracovisko a zariadenie zamestnávateľa pre zamestnancov a kontrolovať hospodárenie zamestnávateľa s osobnými ochrannými pracovnými prostriedkami,

b)kontrolovať či zamestnávateľ riadne vyšetruje príčiny pracovných úrazov, zúčastňovať sa na zisťovaní príčin pracovných úrazov a chorôb z povolania, prípadne ich sami vyšetrovať,

c)požadovať od zamestnávateľa odstránenie nedostatkov v prevádzke, na strojoch a zariadeniach, alebo pri pracovných postupoch a prerušenie práce v prípade bezprostredného a vážneho ohrozenia života alebo zdravia zamestnancov a ostatných osôb zdržiavajúcich sa v priestoroch alebo pracovisku zamestnávateľa s jeho vedomím,

d)upozorniť zamestnávateľa na prácu nadčas a nočnú prácu, ktorá by ohrozovala bezpečnosť a ochranu zdravia zamestnancov,

e)zúčastňovať sa rokovaní o otázkach BOZP.

Článok 22

Zdravotná starostlivosť

Zamestnávateľ sa zaväzuje že počas dočasnej pracovnej neschopnosti zamestnanca výška náhrady príjmu je od prvého dňa pracovnej neschopnosti 55 % denného vymeriavacieho základu zamestnanca (§ 8 zákona č. 462/2003 Z. z.).

Článok 23 Stravovanie

Zamestnávateľ sa zaväzuje v zmysle § 152 ZP zabezpečovať zamestnancom vo všetkých pracovných zmenách stravovanie zodpovedajúce zásadám správnej výživy priamo na pracovisku, s výnimkou zamestnancov vyslaných na pracovnú cestu - viď príloha A.

Článok 24

Starostlivosť o kvalifikáciu

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje starať sa o prehlbovanie kvalifikácie zamestnancov, prípadne jej zvyšovanie, dodržiavať § 3 ods. 3 a 5 OVZ a dbať, aby zamestnanci boli zamestnávaní prácami zodpovedajúcimi dosiahnutej kvalifikácii.

2.Zamestnancom, ktorí si zvyšujú kvalifikáciu a majú uzavreté príslušné dohody so zamestnávateľom, bude poskytovať pracovné úľavy a ekonomické zabezpečenie podľa platných predpisov.

3.Zamestnávateľ poskytne pedagogickému zamestnancovi a odbornému zamestnancovi pracovné voľno s náhradou funkčného platu v rozsahu

a)päť pracovných dní v kalendárnom roku na profesijný rozvoj,

b)ďalších päť pracovných dní na prípravu a vykonanie prvej atestácie alebo druhej atestácie,

c)ďalších päť pracovných dní na účasť na rozširujúcom module funkčného vzdelávania, ak ide o riaditeľa, o vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca

4.Ak trvá pracovný pomer pedagogického zamestnanca len v období školského vyučovania, vzniká mu za každý kalendárny mesiac trvania pracovného pomeru nárok na pol dňa pracovného voľna podľa odseku 3 písm. a).

5.Pracovné voľno podľa odseku 3 čerpá pedagogický zamestnanec alebo odborný zamestnanec po dohode so zamestnávateľom, spravidla keď je obmedzená alebo prerušená prevádzka pracoviska.

Článok 25

Zásady pre tvorbu a použitie sociálneho fondu

1. Zmluvné strany sa dohodli, že výška sociálneho fondu sa určuje nasledovne:

Celkový prídel do sociálneho fondu je tvorený:

a)povinným prídelom vo výške 1 % a

b)ďalším prídelom vo výške 0,50 % 

2.Základom na určenie ročného prídelu do fondu je súhrn hrubých platov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za kalendárny rok. Základom na určenie mesačného prídelu do fondu je súhrn hrubých platov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za príslušný kalendárny mesiac zo súhrnu funkčných platov zamestnancov zúčtovaných zamestnancom na výplatu za kalendárny rok.

3.Podrobnejšie je upravená tvorba fondu, jeho výška, použitie a poskytovanie príspevku zamestnancom a odborovej organizácii v prílohe A, ktorá je súčasťou tejto KZ.

Štvrtá časť

Článok 26

Záverečné ustanovenia

1.Zamestnávateľ sa zaväzuje v súlade s §5a ods. 5 písm. b) zák. 211/2000 Z. z. bezodkladne, najneskôr nasledujúci pracovný deň po podpise kolektívnej zmluvy, kolektívnu zmluvu zverejniť na svojej internetovej stránke.

2.Táto KZ je vyhotovená v dvoch rovnopisoch. Každá zo zmluvných strán dostane po jednom podpísanom rovnopise.

3.Zmluvné strany vyhlasujú, že túto KZ si prečítali, súhlasia s jej obsahom a preto ju na znak toho podpisujú.

V Novej Vsi nad Žitavou, dňa: 31. januára 2024

Prílohy ku kolektívnej zmluve uzatvorenej na rok 2024

Príloha A Poskytnutie príspevkov zo sociálneho fondu:

1.Zo sociálneho fondu sú poskytované nasledovné druhy príspevkov na :

a)stravovanie

b)sociálnu výpomoc

c)regeneráciu pracovnej sily (šport, kultúra, rekreácie, zájazdy)

d)zdravotná starostlivosť nehradená zo zdravotného poistenia (očkovanie proti

hepatitíde typu B pre MOV učebného odboru:opatrovateľská

starostlivosť v zariadeniach sociálnej starostlivosti, nákup vitamínov)

2.OUI zamestnancom poskytuje príspevky

a) mimo osobného limitu vo výške podľa ďalej uvedených pravidiel

a) Stravovanie

Zamestnávateľ bude zabezpečovať stravovanie podaním jedného teplého hlavného jedla, vrátane vhodného nápoja v priebehu pracovnej zmeny vo vlastnom stravovacom zariadení vo výške minimálne 55% ceny jedla.

ŽIACI - finančné pásmo A, stredná škola od 15 do 19 rokov, 2. pásmo

 

Náklady na potraviny

 

Režijné

náklady

Celková hodnota jedla

Raňajky

0,90 €

16,98 %

2,03 €

2,93 €

Desiata

0,75 €

14,15 %

1,69 €

2,44 €

Obed

1,90 €

35,85 %

4,29 €

6,19 €

Večera 1

1,10 €

20,76 %

2,48 €

3,58 €

Večera 2

0,65 €

12,26 %

1,47 €

2,12 €

 

5,30 €

100 %

11,96 €

17,26 €

ZAMESTNANCI Školy – finančné pásmo B, stredná škola od 15 do 19 rokov, 2. pásmo (potraviny: obed = 2,20 €, večera = 1,40 €)

OBED:

Celková hodnota obeda:

6,49 €

2,20 € suroviny

4,29 € réžia

Z toho hradí:

55 % organizácia

3,57 €

z toho: 3,57 € réžia

45 % zamestnanec

2,92 €

(2,20 € suroviny + 0,72 € réžia) z toho: 0,55 € sociálny fond

2,37 € priama platba zamestnanca

(0,72 € prevod z účtu stravovania do rozpočtu)

VEČERA:

Celková hodnota večere

3,88 €

1,40 € suroviny

2,48 € réžia

Z toho hradí:

55 % organizácia

2,13 €

z toho: 2,13 € réžia

45 % zamestnanec

1,75 €

(1,40 € suroviny + 0,35 € réžia) z toho: 0,30 € sociálny fond

1,45 € priama platba zamestnaní

(0,35 € prevod z účtu stravovania do rozpočtu)

Cena stravného lístka je 5,85 € na deň, v ktorom je zamestnanec prítomný v práci, okrem pracovného dňa, keď je zamestnanec z rôznych dôvodov neprítomný v práci. Z rozpočtových prostriedkov zamestnávateľ prispieva finančné prostriedky v sume 3,22 €/stravný lístok. Príspevok na stravovanie zo Sociálneho fondu je 0,55 €/stravný lístok.

Stravný lístok sa poskytuje len na dni, v ktorých školská jedáleň neposkytuje stravovanie, pričom je zamestnanec prítomný v práci, alebo ak sa zamestnanec nemôže stravovať v školskej jedálni zo zdravotných dôvodov, ktoré preukáže potvrdením od odborného lekára.

Stravný lístok sa neposkytuje počas čerpania dovolenky, alebo študijného voľna.

Ak bol zamestnanec na služobnej ceste, ktorá trvala v jednom dni 5 a viac hodín, patrí mu náhrada v súlade so zákonom NR SR č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov.

Stravné lístky sa vydávajú po 10. kalendárnom dni v mesiaci.

b) Sociálna výpomoc nenávratná

Pri živelnej pohrome môže zamestnávateľ poskytnúť zamestnancovi jednorazovú výpomoc do výšky 100 €, na základe písomnej žiadosti poškodeného zamestnanca. Výšku výpomoci určí zamestnávateľ po dohode s výborom odborovej organizácie a vyplatí ju naj neskôr do 3 mesiacov od pohromy.

Pri dlhodobej PN zamestnanca môže zamestnávateľ poskytnúť jednorazovú výpomoc až do výšky 150 €, na základe písomnej žiadosti zamestnanca. Výšku výpomoci určí zamestnávateľ nasledovne:

  • od 2 – 6 mesiacov................................50,- €
  • od 6 do 12 mesiacov..........................100,- €
  • viac ako 12 mesiacov.........................150,- €

Príslušnú sumu zamestnancovi vyplatí najneskôr do 3 mesiacov od ukončenia PN.

Pri úmrtí najbližšieho člena rodiny t. j. manžel, manželka, syn alebo dcéra - príspevok vo výške 200,- € na základe žiadosti pozostalého. V prípade syna alebo dcéry sa príspevok poskytne len vtedy, ak sa títo pripravujú na ďalšie povolanie, t. j. študujú v dennom štúdiu.

V prípade úmrtia zamestnanca, ktorý má so zamestnávateľom uzatvorenú pracovnú zmluvu na 100% (neplatí pre DoVP alebo DoPČ) škola poskytne príspevok zo sociálneho fondu vo výške 400,- € najbližšiemu pozostalému na základe jeho žiadosti najneskôr však do 3 mesiacov od úmrtia.

c)Regenerácia pracovnej sily

Zamestnávateľ poskytne zamestnancom peňažný príspevok na regeneráciu pracovnej sily (kultúra, šport, rekreácia) jedenkrát do roka.

Zamestnávateľ poskytne príspevok zamestnancom, ktorí sa zúčastnia kultúrnych a športových podujatí organizovaných zamestnávateľom.

Výška príspevku bude s odborovým orgánom dohodnutá.

Zamestnávateľ môže prenajať zariadenie na regeneráciu pracovnej sily.

Zamestnávateľ môže poskytnúť zamestnancom darčekové poukážky na regeneráciu pracovnej sily (kultúra, šport, rekreácia, zájazd), podľa nasledovných podmienok:

-zamestnanec s úväzkom nad 50 %v hodnote od 30,- € do 50,- €

-zamestnanec s úväzkom do 50 %v hodnote od 10,- € do 20,- €

Nárok na darčekové poukážky v hodnote od 30,- € do 50,- €, má ten zamestnanec, ktorý má nepretržite odpracovaných 6 mesiacov v danom kalendárnom roku a zamestnanec, ktorý má v kalendárnom roku odpracovaných menej ako 6 mesiacov má nárok na darčekové poukážky v hodnote od 10,- € do 20,- €.

d)Zdravotná starostlivosť nehradená zo zdravotného poistenia

Zamestnávateľ poskytne MOV v učebnom odbore: opatrovateľská starostlivosť v zariadeniach sociálnej starostlivosti preplatenie vakcíny na očkovanie proti hepatitíde typu B.

Zamestnávateľ poskytne pomocným vychovávateľkám preplatenie lekárskeho posúdenia pre prácu v noci.

KOLEKTÍVNA ZMLUVA uzatvorená dňa 31. januára 2024 medzi zmluvnými stranami KZ Internat Nova Ves 22024 - 2024

Dátum začiatku: → 2024-01-01
Dátum ukončenia: → 2024-12-31
Pomenuj odvetvie: → Školstvo, veda a výskum
Pomenuj odvetvie: → Stredné všeobecno-vzdelávacie školstvo  
Verejný/súkromný sektor: → Vo verejnom sektore
Uzavretý (kým)
Pomenuj asociácie: → 
Pomenuj odborové zväzy →  OZPSAV - Odborový Zväz Pracovníkov Školstva A Vedy Na Slovensku

TRÉNING

Tréningové programy: → Áno
Učňovské programy: → Nie
Zamestnávateľ prispieva do tréningového fondu zamestnancov: → Áno

CHOROBA A INVALIDITA

Ustanovenia týkajúce sa návratu do práce po dlhodobej chorobe, napr. liečba rakoviny: → Nie
Platené menštruačné voľno: → Nie
Plat v prípade trvalých následkov v prípade pracovného úrazu: → Áno

ZDRAVIE, BEZPEČNOSŤ A LEKÁRSKA STAROSTLIVOSŤ

Dohodnutá zdravotná starostlivosť: → Nie
Dohodnutá zdravotná starostlivosť pre príbuzných: → Nie
Dohodnutý príspevok na zdravotné poistenie: → Áno
Dohodnutý príspevok na zdravotné poistenie pre príbuzných: → Nie
Zdravotné a bezpečnostné opatrenia: → Áno
Zdravotný a bezpečnostný tréning: → Áno
Poskytnuté ochranné oblečenie: → Áno
Pravidelné alebo ročné zdravotné prehliadky alebo návštevy poskytnuté zamestnávateľom: → Nie
Monitorovanie pohybového zaťažovania na pracoviskách, profesných rizík a/alebo vzťahu medzi prácou a zdravím: → Professional risks
Finančná podpora na pohreb: → Áno
Minimálna výška firemného príspevku na výdavky spojené s pohrebom/pochovaním: → EUR 200.0

Pracovno-rodinná organizácia

Zabezpečenie zamestnania po návrate z materskej dovolenky: → 
Zákaz diskriminácie súvisiacej s materstvom: → 
Zákaz uložiť povinnosť tehotnej alebo dojčiacej žene vykonávať nebezpečné alebo zdraviu škodlivú robotu: → 
Hodnotenie rizika na pracovisku pre tehotné alebo dojčiace ženy: → 
Dostupnosť alternatív k nebezpečným alebo zdraviu škodlivým prácam pre tehotné alebo dojčiace ženy: → 
Pracovné voľno z dôvodu predpôrodnej starostlivosti → 
Zákaz preverovania tehotenstva pred podpísaním pracovnej zmluvy: → 
Zákaz preverovania tehotenstva pred povýšením: → 
Vybavenie pre dojčiace matky: → Nie
Zamestnávateľom poskytnuté vybavenie pre starostlivosť o deti: → Nie
Zamestnávateľom dotované vybavenie pre starostlivosť o deti: → Nie
Peňažná dotácia na vzdelanie detí: → Nie

ROVNOSŤ MUŽOV A ŽIEN

Rovnaký plat za prácu rovnakej hodnoty: → Nie
Klauzula o diskriminácii v práci: → Nie
Rovnaké príležitosti pre povýšenie žien: → Nie
Rovnaké príležitosti pre školenie a preškolenie žien: → Nie
Odborový zamestnanec pre rovnosť pohlaví na pracovisku: → Nie
Klauzuly o sexuálnom obťažovaní v práci: → Nie
Klauzuly o násilí v práci: → Nie
Špeciálne voľno pre pracovníkov, ktorí sú objektom domáceho násilia alebo hrubosti zo strany intímneho partnera: → Nie
Podpora pre zamestnankyňe s postihnutím: → Nie
Monitoring pohlavnej rovnosti: → Nie

PRACOVNÉ ZMLUVY

Zamestnanci na čiastočný uväzok vylúčení z ustanovení: → Nie
Ustanovenia o zamestnancoch na čiastočný uväzok → Nie
Učni vyĺučení z ustanovení: → Nie
Brigádnici/študenti vylúčení z ustanovení: → Nie

PRACOVNÉ HODINY, PLÁNY A DOVOLENKY

Pracovné hodiny za deň: → 7.5
Pracovné hodiny za týždeň: → 37.5
Pracovné hodiny za týžďeň: → 5.0
Platená zákonná dovolenka: → 35.0 dni
Platená zákonná dovolenka: → 5.0 týždne
Dohodnuté obdobie oddychu aspon jeden deň za týždeň: → Áno
Platené voľno pre aktivity odborov: → -10.0 dni
Ustanovenie o flexibilnej pracovnej dohode: → Nie

MZDY

Mzdy definované na základe mzdových tabuliek: → No
Prispôsobenie pre rastúce životné náklady: → 

Príplatok za služobné roky:

Príplatok za služobné roky po: → 2 rokov služby

Stravné lístky:

Príplatok poskytnutý na jedlo: → Áno
→ 3.22 za jedlo
Právna pomoc zdarma: → Nie
Loading...