NA ROKY 2012 - 2015
uzatvorená medzi
INTEGROVANÝM ODBOROVÝM ZVÄZOM
Vajnorská 1, 815 70 Bratislava (ďalej len „IOZ“) zastúpeným
Ing. Dušanom Barčíkom, predsedom IOZ a JUDr. Martou Brodzianskou, podpredsedníčkou IOZ
a
ZVÄZOM STAVEBNÝCH PODNIKATEĽOV SLOVENSKA
Sabinovská 14, 821 02 Bratislava (ďalej len „ZSPS“) zastúpeným
Ing. Zsoltom Lukáčom, prezidentom ZSPS a Ing. Pavlom Kováčikom, PhD., MBA, viceprezidentom ZSPS a predsedom Sociálnej komisie ZSPS.
(IOZ a ZSPS ďalej spolu len ako („ zmluvné strany“ )
PRVÁ ČASŤ
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Článok 1
Predmet a účel zmluvy
1.Kolektívna zmluva vyššieho stupňa na roky 2012 - 2015 (ďalej len „KZVS“) je uzatvorená v súlade s ustanoveniami zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZP“), zákona č. 2/1991 Zb. o kolektívnom vyjednávaní v znení neskorších predpisov a súvisiacimi právnymi predpismi.
2.Predmetom KZVS je stanovenie a spresnenie podmienok týkajúcich sa pracovnoprávnych vzťahov, mzdových, sociálnych a ďalších nárokov zamestnancov, vrátane bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci.
3. KZVS upravuje individuálne a kolektívne vzťahy medzizamestnávateľmi a zamestnancami a práva a povinnosti zmluvných strán.
4.Táto KZVS je základom pre uzatváranie Podnikových kolektívnych zmlúv (ďalej len „PKZ“), ktoré zamestnancom zaručujú rovnaké alebo výhodnejšie nároky ako stanovuje táto KZVS.
Článok 2
Záväznosť zmluvy
1.Podmienky, nároky a povinnosti tejto KZVS sú záväzné pre všetky PKZ, pričom vymedzujú len ich minimálny rozsah a okruh zamestnancov a zamestnávateľov, na ktorých sa vzťahujú.
2.V prípadoch, keď u zamestnávateľa, ktorý je uvedený v Prílohe č. 1 k tejto KZVS alebo na ktorého bude táto KZVS rozšírená, nie je uzatvorená PKZ, platia ustanovenia tejto KZVS na zamestnávateľa, na príslušný odborový orgán pôsobiaci u tohto zamestnávateľa a na jeho zamestnancov priamo. Ak táto KZVS predpokladá úpravu niektorých jej ustanovení v PKZ a PKZ nie je uzavretá, môžu byť tieto podmienky dohodnuté v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa alebo v pracovnej zmluve so zamestnancom.
3.U zamestnávateľov, kde pôsobí odborová organizácia má PKZ prednosť pred príslušným vnútropodnikovým predpisom zamestnávateľa.
Článok 3
Rozsah platnosti a účinnosti
Táto KZVS nadobúda platnosť dňom podpísania zmluvnými stranami a účinnosť dňom
1.3. 2012. Platnosť a účinnosť tejto KZVS končí 31. 12. 2015
Článok 4
Uloženie a archivovanie
KZVS je uložená na IOZ, ZSPS a Ministerstve práce, sociálnych vecí a rodiny SR. Originál KZVS sú zmluvné strany povinné archivovať po dobu päť rokov od skončenia jej účinnosti.
DRUHÁ ČASŤ
VZŤAHY MEDZI ZMLUVNÝMI STRANAMI
Článok 5
Záväzky zmluvných strán
1.Zmluvné strany sa zaväzujú rešpektovať svoje postavenie a právomoci vyplývajúce z platných právnych predpisov a z tejto KZVS a nevytvárať si navzájom prekážky pri realizácii dohodnutých záväzkov.
2.V súvislosti so záväzkami tejto KZVS:
-zamestnávateľom pre účely tejto KZVS je právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá zamestnáva v pracovnoprávnom vzťahu aspoň jednu fyzickú osobu - zamestnanca, je členom ZSPS, resp. je na neho táto KZVS rozšírená podľa príslušného právneho predpisu,
-zamestnancom sa na účely tejto KZVS rozumie fyzická osoba, ktorá je v pracovnom pomere so zamestnávateľom.
3.Príslušným odborovým orgánom pôsobiacim u zamestnávateľa podľa Stanov IOZ je Základná organizácia Integrovaného odborového zväzu (ďalej len „ZO IOZ“) a jej
výkonným orgánom je Výbor ZO IOZ (ďalej len „V ZO IOZ“),ktorý je oprávnený
vystupovať v právnych vzťahoch v mene ZO IOZ. Štatutárnym zástupcom ZO IOZ je predseda ZO IOZ.
4.Príslušným vyšším odborovým orgánom je orgán, ktorý je oprávnený vystupovať v právnych vzťahoch v mene IOZ.
Článok 6
Podmienky činnosti príslušného odborového orgánu
1.Volení členovia V ZO IOZ pôsobiaci u zamestnávateľa požívajú zvýšenú ochranu. Nesmú byť za plnenie ich úloh vyplývajúcich z výkonu svojej funkcie zamestnávateľom znevýhodňovaní, ani inak postihovaní. S členmi V ZO IOZ počas výkonu ich funkcie a šiestich mesiacov po skončení funkcie nesmie zamestnávateľ bez predchádzajúceho súhlasu V ZO IOZ skončiť pracovný pomer výpoveďou, alebo okamžitým skončením pracovného pomeru. Za predchádzajúci súhlas sa považuje tiež, keď V ZO IOZ písomne neodmietne udeliť súhlas do 15 dní odo dňa, keď zamestnávateľ o to požiadal.
2.Zamestnávateľ podľa svojich prevádzkových možností poskytne odborovej organizácii na nevyhnutnú prevádzkovú činnosť bezplatne a v primeranom rozsahu miestnosť s nevyhnutným vybavením a uhradí náklady spojené s ich údržbou a technickou prevádzkou.
3.Zamestnávateľ bude bezplatne zrážať zo mzdy každého zamestnanca, ktorý v tomto zmysle podpísal dohodu o zrážkach zo mzdy odborové príspevky a zasielať príslušné sumy na dohodnuté účty bez zbytočného odkladu.
4.Zamestnávateľ poskytne krátkodobo uvoľneným odborovým funkcionárom pracovné voľno na výkon funkcie v odborovom orgáne podľa § 137 ods. 5, písm. c) Zákonníka práce (ďalej len „ZP“) - prekážka z dôvodu všeobecného záujmu v týchto prípadoch:
a)účasť predsedov ZO IOZ alebo ich zástupcov na rokovaniach orgánov IOZ alebo na ich vzdelávaní,
b)na výkon funkcie v príslušnom odborovom orgáne na čas dohodnutý medzi zamestnávateľom a príslušným odborovým orgánom v PKZ tak, aby boli vytvorené primerané podmienky na výkon ich činnosti.
5.Krátkodobo uvoľneným odborovým funkcionárom pri účasti na vzdelávaní patrí náhrada mzdy v sume ich priemerného zárobku.
6.Zamestnávateľ uvoľní zamestnanca dlhodobo na výkon funkcie v odborovom orgáne pôsobiacom u zamestnávateľa v súlade s ustanoveniami ZP. Bližšie podmienky môžu byť dohodnuté v PKZ.
7.Zamestnávateľ zabezpečí funkcionárom a zamestnancom IOZ vstup na pracoviská všetkých členských organizácií za účelom plnenia ich odborárskych úloh a to na základe vopred dohodnutého termínu a zoznamu osôb.
8.Členovia príslušných odborových orgánov sú povinní zachovávať mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedia pri výkone svojej funkcie, pokiaľ by porušením mlčanlivosti mohlo dôjsť k porušeniu obchodného tajomstva zamestnávateľa, alebo jeho oprávnených záujmov. Táto povinnosť trvá aj po dobu jedného roka po skončení výkonu funkcie.
9.V ZO IOZ je povinný predložiť zamestnávateľovi zoznam členov odborového orgánu, oboznámi ho so svojim organizačným členením a rozdelením kompetencií členov V ZO IOZ. O prípadných zmenách bude informovať zamestnávateľa najneskôr do jedného mesiaca po ich uskutočnení.
Článok 7
Informovanie
1.Informovaním sa rozumie ústna informácia alebo písomné odovzdanie podkladov druhej zmluvnej strane s dátumom, menom a funkciou predkladateľa, ako i dôvodom predloženia s cieľom oboznámenia sa s obsahom informácie. Zamestnávateľ informuje zrozumiteľným spôsobom a vo vhodnom čase o svojej hospodárskej a finančnej situácii a o predpokladanom vývoji jeho činnosti.
Zamestnávateľ informuje V ZO:
a)ročne o vybraných ekonomických ukazovateľoch, tj. o hospodárskej a finančnej situácii zamestnávateľa a o predpokladanom vývoji jeho činnosti,
b)polročne o mzdových nákladoch a dosiahnutej priemernej mzde,
c)polročne o počte zamestnancov a o priemernom evidenčnom počte zamestnancov,
d)štvrťročne o dojednaných nových pracovných pomeroch ,
e)štvrťročne o pracovných miestach na neurčitý čas, ktoré sa u neho uvoľnili a o možnostiach pracovných miest na kratší pracovný čas a na ustanovený pracovný čas,
f)raz ročne písomne o skutočnostiach, ktoré sú nevyhnutné pre kolektívne vyjednávanie a kontrolu plnenia kolektívnych zmlúv na základe požiadania V ZO IOZ.
2.Zamestnávateľ môže odmietnuť poskytnúť informácie, ktoré by mohli poškodiť zamestnávateľa, alebo môže vyžadovať, aby sa tieto informácie považovali za dôverné.
Článok 8
Prerokovanie
Prerokovaním sa rozumie spoločné rokovanie, výmena názorov a dialóg zástupcov zamestnávateľa a V ZO IOZ, pričom sa ich stanoviská zaznamenajú v zápise o prerokovaní. Prerokovanie sa musí uskutočniť pred rozhodnutím zamestnávateľa v primeranom časovom predstihu v predmetnej veci a to tak, aby sa mohlo zohľadniť stanovisko V ZO IOZ.
Za tým účelom zamestnávateľ poskytne V ZO IOZ potrebné informácie, konzultácie a doklady a v rámci svojich možností prihliada na jeho stanoviská.
1.Zamestnávateľ vopred prerokuje s V ZO IOZ skutočnosti v súlade s ustanoveniami
ZP:
a)stav, štruktúru a predpokladaný vývoj zamestnanosti a plánované opatrenia , najmä ak je ohrozená zamestnanosť,
b)zásadné otázky sociálnej politiky zamestnávateľa, opatrenia na zlepšenie hygieny pri práci a pracovného prostredia,
c)rozhodnutia, ktoré môžu viesť k zásadným zmenám v organizácii práce, alebo v zmluvných podmienkach,
d)organizačné zmeny, za ktoré sa považuje obmedzenie alebo zastavenie činnosti zamestnávateľa alebo jeho časti, zlúčenie, splynutie, rozdelenie, zmena právnej formy zamestnávateľa, najmenej jeden mesiac vopred,
e)opatrenia na predchádzanie vzniku úrazov a chorôb z povolania a na ochranu zdravia zamestnancov podľa potreby, najmenej však jedenkrát za rok.
f)opatrenia prechodu práv a povinností z pracovnoprávnych vzťahov najneskôr jeden mesiac pred tým, než ich uskutoční,
g)s cieľom dosiahnutia dohody opatrenia umožňujúce predísť hromadnému prepúšťaniu najmenej jeden mesiac vopred,
h)rovnomerné rozvrhnutie pracovného času,
i)zavedenie pružného pracovného času,
j)výnimočné nariadenie práce v dňoch pracovného pokoja,
k)organizáciu práce v noci najmenej jeden krát za rok,
l)zavádzanie noriem spotreby práce a ich zmeny,
m)neospravedlnené zameškanie práce,
n)úpravu podmienok poskytovania stravy počas prekážok v práci a rozšírenie okruhu osôb, ktorým zamestnávateľ zabezpečí stravovanie,
o)opatrenia zamerané na starostlivosť o kvalifikáciu zamestnancov, jej prehlbovanie a zvyšovanie najmenej jedenkrát za rok,
p)požadovanú náhradu škody spôsobenú zamestnancom s výnimkou náhrady škody nepresahujúcej 33,19 Eur,
q)prerušenie výkonu práce zamestnanca najdlhšie na jeden mesiac, ak je zamestnanec dôvodne podozrivý zo závažného porušenia pracovnej disciplíny a jeho ďalší výkon práce by ohrozoval dôležitý záujem zamestnávateľa.
Článok 9
Spolurozhodovanie
Spolurozhodovaním sa rozumie taký vzájomný vzťah medzi zmluvnými stranami, keď sa na realizáciu určitého právneho úkonu či opatrenia zamestnávateľa vyžaduje predchádzajúci súhlas V ZO IOZ alebo vzájomná dohoda v súlade s ustanoveniami ZP.
Zamestnávateľ spolurozhoduje s V ZO o:
a)pracovnom poriadku,
b)nerovnomernom rozvrhnutí pracovného času a pružnom pracovnom čase,
c)zavedení konta pracovného času,
d)začiatku a konci pracovného času a rozvrhu pracovných zmien, rozdelení pracovného času tej istej zmeny, určení času potrebného na osobnú očistu,
e)podmienkach poskytnutia prestávok na odpočinok a jedenie,
f)rozsahu a podmienkach práce nadčas,
g)pláne dovoleniek, hromadnom čerpaní dovolenky,
h)vymedzení vážnych prevádzkových dôvodov, pre ktoré zamestnávateľ nemôže zamestnancovi prideľovať prácu,
i)vydávaní predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci,
j)skončení pracovného pomeru s členom V ZO IOZ
k)použití sociálneho fondu.
Článok 10
Právo na kontrolu
1.V ZO IOZ kontroluje dodržiavanie pracovnoprávnych predpisov vrátane mzdových predpisov a záväzkov vyplývajúcich z KZVS a PKZ a predpisov týkajúcich sa bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v zmysle príslušného ustanovenia ZP. Za tým účelom zamestnávateľ umožní vstup povereným členom V ZO IOZ na kontrolované pracoviská. Zamestnávateľ zabezpečí účasť svojho zástupcu pri kontrole.
2.Výsledky kontroly prerokuje zamestnávateľ s V ZO IOZ. V prípade zistenia porušenia príslušných právnych predpisov je zamestnávateľ povinný bezodkladne zabezpečiť nápravu.
TRETIA ČASŤ
PRACOVNOPRÁVNA OBLASŤ
Článok 11
Politika zamestnanosti
Zmluvné strany vyhlasujú, že cieľom ich snaženia je realizácia politiky efektívnej zamestnanosti a dosiahnutie hospodársky priaznivej situácie zamestnávateľa. Zamestnávateľ sa bude snažiť vytvárať podľa svojich možností podmienky na udržanie zamestnanosti a predchádzať prepúšťaniu zamestnancov z organizačných dôvodov napr.:
-rekvalifikáciou zamestnancov, ktorí prechádzajú na nové pracovisko alebo na nový druh práce, alebo spôsob práce, ak je to nevyhnutné najmä pri zmenách v organizácii práce alebo pri iných racionalizačných opatreniach,
-znižovaním stavu zamestnancov cestou prirodzeného úbytku.
Článok 12
Predzmluvné vzťahy
Zamestnávateľ je povinný pred uzatvorením pracovnej zmluvy oboznámiť fyzickú osobu s právami a povinnosťami, ktoré pre ňu vyplynú z pracovnej zmluvy, s pracovnými podmienkami a mzdovými podmienkami za ktorých má prácu vykonávať.
Článok 13
Vznik a skončenie pracovného pomeru
1.Pracovný pomer sa zakladá písomnou pracovnou zmluvou medzi zamestnávateľom a zamestnancom. Jedno písomné vyhotovenie pracovnej zmluvy je zamestnávateľ povinný vydať zamestnancovi.
2.V pracovnej zmluve zamestnávateľ so zamestnancom dohodnú:
-druh práce, na ktorý sa zamestnanec prijíma a jeho stručnú charakteristiku (spravidla popis pracovných činností),
-miesto výkonu práce (obec a organizačnú časť alebo inak určené miesto),
-deň nástupu do práce,
-skúšobnú dobu,
-mzdové podmienky zamestnanca ( ak nie sú dohodnuté v PKZ alebo v príslušnom
-vnútornom predpise zamestnávateľa), výplatné termíny, pracovný čas, výmeru dovolenky,
- ďalšie podmienky o ktoré majú účastníci záujem.
3.Dĺžka skúšobnej doby je najviac tri mesiace; u vedúceho zamestnanca v priamej riadiacej pôsobnosti štatutárneho orgánu alebo člena štatutárneho orgánu a vedúceho zamestnanca, ktorý je v priamej riadiacej pôsobnosti tohto vedúceho zamestnanca je najviac šesť mesiacov. Skúšobnú dobu nemožno predlžovať. V PKZ možno odchylne dohodnúť maximálnu dĺžku skúšobnej doby, ktorú je možné dohodnúť so zamestnancom v pracovnej zmluve, najviac šesť mesiacov a u vedúceho zamestnanca v priamej riadiacej pôsobnosti štatutárneho orgánu alebo člena štatutárneho orgánu a vedúceho zamestnanca, ktorý je v priamej riadiacej pôsobnosti tohto vedúceho zamestnanca, najviac deväť mesiacov.
4.Pracovný pomer možno skončiť:
a)dohodou,
b)výpoveďou,
c)okamžitým skončením,
d)skončením v skúšobnej dobe.
5.Pracovný pomer dohodnutý na určitú dobu sa skončí uplynutím dohodnutej doby.
6.Výpovedná doba je jeden mesiac, ak nie je ďalej ustanovené inak.
7.Výpovedná doba zamestnanca, ktorému dal zamestnávateľ výpoveď z dôvodov uvedených v ZP § 63 ods. 1 písm. a) alebo b) alebo z dôvodu, že zamestnanec stratil vzhľadom na svoj zdravotný stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo spôsobilosť vykonávať doterajšiu prácu je:
-dva mesiace, ak pracovný pomer zamestnanca u zamestnávateľa ku dňu doručenia výpovede trval najmenej jeden rok a menej ako päť rokov,
-tri mesiace, ak pracovný pomer zamestnanca u zamestnávateľa ku dňu doručenia výpovede trval najmenej päť rokov.
8.Ak výpoveď dáva zamestnanec výpovedná doba je:
-jeden mesiac, ak pracovný pomer u zamestnávateľa ku dňu doručenia výpovede trval menej ako jeden rok,
-dva mesiace, ak pracovný pomer u zamestnávateľa ku dňu doručenia výpovede trval najmenej jeden rok.
Článok 14
Odstupné a odchodné
1.Zamestnávateľ poskytne zamestnancovi odstupné, ak sa pracovný pomer skončí dohodou z dôvodov uvedených v ZP § 63 ods. 1 písm. a) alebo písm. b) alebo z dôvodu, že zamestnanec stratil vzhľadom na svoj zdravotný stav podľa lekárskeho posudku dlhodobo spôsobilosť vykonávať doterajšiu prácu. Zamestnancovi podľa prvej vety patrí odstupné najmenej v sume, ktoré je násobkom jeho priemerného mesačného zárobku a počtu mesiacov, počas ktorých by trvala výpovedná doba podľa § 62 ZP. Zamestnávateľ môže v PKZ dohodnúť podmienky poskytnutia odstupného nad rámec tejto KZVS.
2.Pri prvom skončení pracovného pomeru po nadobudnutí nároku na predčasný starobný dôchodok , starobný dôchodok a invalidný dôchodok, ak pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť je viac ako 70 %, patrí zamestnancovi odchodné najmenej v sume jeho priemerného mesačného zárobku, ak požiada o poskytnutie uvedeného dôchodku pred skončením pracovného pomeru alebo do desiatich pracovných dní po jeho skončení. Zamestnancovi podľa prvej vety, ktorého pracovný pomer trval u zamestnávateľa a jeho právnych predchodcov nepretržite 20 a viac rokov, patrí odchodné najmenej v sume dvojnásobku jeho priemerného mesačného zárobku.
ŠTVRTÁ ČASŤ
PRACOVNÝ ČAS A DOBA ODPOČINKU
Článok 15
Pracovný čas
1.Zamestnávatelia v PKZ dohodnú maximálnu dĺžku týždenného pracovného času, začiatok a koniec pracovného času a rozvrh pracovných zmien a oznámia to písomne na mieste u zamestnávateľa, ktoré je zamestnancovi prístupné.
2.Zamestnávatelia, ktorí neuzatvárajú PKZ stanovia dĺžku týždenného pracovného času a jeho rozvrhnutie v súlade so ZP v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa.
3.Zamestnávateľ môže v PKZ dohodnúť čas potrebný na osobnú očistu po skončení práce (najmenej 15 minút), ktorý sa zamestnancovi započíta do pracovného času, ak sú vytvorené vhodné podmienky zamestnávateľom.
Článok 16
Práca nadčas
1.Práca nadčas je práca vykonávaná zamestnancom na príkaz zamestnávateľa alebo s jeho súhlasom nad určený týždenný pracovný čas vyplývajúci z vopred určeného rozvrhnutia pracovného času a vykonávaná mimo rámca rozvrhu pracovných zmien.
2.Prácu nadčas môže zamestnávateľ nariadiť len v prípadoch prechodnej a naliehavej zvýšenej potreby práce, alebo ak ide o verejný záujem, a to aj na čas nepretržitého odpočinku medzi dvoma zmenami, prípadne za podmienok ustanovených v § 94 ods. 2 až 4 ZP aj na dni pracovného pokoja. Nepretržitý odpočinok medzi dvoma zmenami sa nesmie pritom skrátiť na menej ako osem hodín.
3.Práca nadčas nesmie presiahnuť v priemere osem hodín týždenne v období najviac štyroch mesiacov po sebe nasledujúcich, ak sa zamestnávateľ so zástupcami zamestnancov nedohodne na dlhšom období, najviac však 12 mesiacov po sebe nasledujúcich.
4.V PKZ možno odchylne dohodnúť rozsah práce nadčas, ktorú možno zamestnancovi nariadiť v kalendárnom roku a to najviac v rozsahu 200 hodín.
Článok 17
Nočná práca
1.Nočná práca je práca vykonávaná v čase medzi 22. hodinou a 5. hodinou.
2.Zamestnávateľ je povinný pri nočnej práci:
a) zabezpečiť podľa § 98 ZP, aby sa zamestnanec pracujúci v noci podrobil posúdeniu zdravotnej spôsobilosti na prácu v noci pred zaradením na nočnú prácu , pravidelne podľa potreby, najmenej jeden raz za rok , kedykoľvek v priebehu zaradenia na nočnú prácu pre zdravotné poruchy vyvolané výkonom nočnej práce a ak o to požiada tehotná žena, matka do konca deviateho mesiaca po pôrode a dojčiaca žena,
b)vybaviť pracovisko, na ktorom sa pracuje v noci prostriedkami na poskytnutie prvej pomoci vrátane zabezpečenia prostriedkov umožňujúcich privolať rýchlu lekársku pomoc,
c)zaistiť zamestnancom pracujúcim v noci bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci zodpovedajúcou charakteru ich práce.
Článok 18
Dovolenka
1.Základná výmera dovolenky je najmenej štyri týždne.
2.Dovolenka zamestnanca, ktorý do konca príslušného kalendárneho roka dovŕši 33 rokov veku, je najmenej päť týždňov.
3.Čerpanie dovolenky určuje zamestnávateľ po prerokovaní so zamestnancom podľa plánu dovoleniek určeného s predchádzajúcim súhlasom V ZO IOZ tak, aby si zamestnanec mohol dovolenku vyčerpať spravidla vcelku a do konca kalendárneho roka. Pri určovaní dovolenky je potrebné prihliadať na úlohy zamestnávateľa a na oprávnené záujmy zamestnanca.
4.Po dohode s V ZO IOZ môže zamestnávateľ určiť hromadné čerpanie dovolenky, ak je to nevyhnutné z prevádzkových dôvodov a zlučiteľné so záujmami zamestnancov.
PIATA ČASŤ
PODMIENKY ODMEŇOVANIA ZAMESTNANCOV
Článok 19
Základné zásady
1.Táto KZVS upravuje minimálne mzdové nároky, podmienky na poskytovanie mzdy a ostaných mzdových náležitostí.
2.Zamestnávateľ je povinný poskytovať zamestnancovi za vykonanú prácu mzdu. Mzdové podmienky dohodne zamestnávateľ s V ZO IOZ v PKZ. V prípade, že u zamestnávateľa nepôsobí ZO IOZ, zamestnávateľ dohodne mzdové podmienky so zamestnancom v pracovnej zmluve.
3.Zamestnávateľ, u ktorého nie je odmeňovanie zamestnancov dohodnuté v PKZ, je povinný zamestnancovi poskytnúť mzdu najmenej v sume minimálneho mzdového nároku podľa tejto KZVS.
Článok 20
Stupnica minimálnych mzdových taríf
1.Výška mzdového tarifu v jednotlivých stupňoch stanovuje minimálnu úroveň sadzieb mzdových taríf a v PKZ môže byť dohodnutá výhodnejšie.
2.Minimálne mzdové tarify
Tarifný |
|
Mzdová tarifa |
stupeň |
Eur/ hodina |
Eur/mesiac |
1 |
1,88 |
327,20 |
2 |
1,89 |
329,01 |
3 |
1,91 |
332,00 |
4 |
2,08 |
352,50 |
5 |
2,24 |
383,56 |
6 |
2,42 |
418,21 |
7 |
2,60 |
451,16 |
8 |
|
489,69 |
9 |
|
534,00 |
10 |
|
583,10 |
11 |
|
634,50 |
12 |
|
690,40 |
3.V KZVS je dohodnutý 12-triedny tarifný systém. V prípade, že zamestnávateľ uplatní odlišný tarifný systém, upraví sa výška taríf v jednotlivých tarifných stupňoch tak, aby mzdová tarifa najnižšieho a najvyššieho tarifného stupňa bola najmenej na úrovni mzdovej tarify stanovenej touto KZVS.
Článok 21
Mzda za prácu nadčas
1.Za hodinu práce nadčas patrí zamestnancovi dosiahnutá mzda a mzdové zvýhodnenie najmenej v sume:
25 % v pondelok - piatok a v sobotu,
50 % v nedeľu, v noci a počas sviatku jeho priemerného zárobku.
Zamestnancovi, ktorý vykonáva rizikové práce patrí za prácu nadčas dosiahnutá mzda a mzdové zvýhodnenie najmenej v sume 35 % jeho priemerného zárobku.
2.Ak sa zamestnávateľ so zamestnancom dohodli na čerpaní náhradného voľna za prácu nadčas, patrí zamestnancovi za každú hodinu práce nadčas hodina náhradného voľna; v tomto prípade mzdové zvýhodnenie za prácu nadčas zamestnancovi nepatrí.
3.Ak sa mzda zamestnanca dohodla tak, že v nej bude zohľadnená prípadná práca nadčas, najviac však v úhrne 150 hodín v kalendárnom roku, v tom prípade zamestnancovi za prácu nadčas nepatrí mzda vrátane mzdového zvýhodnenia za prácu nadčas a nemôže za túto dobu čerpať náhradné voľno.
Článok 22
Mzda a náhrada mzdy za sviatok
Za prácu vo sviatok zamestnancovi patrí dosiahnutá mzda a mzdové zvýhodnenie najmenej vo výške 100 % jeho priemerného zárobku. Ak sa zamestnávateľ dohodne so zamestnancom na čerpaní náhradného voľna za prácu vo sviatok, patrí zamestnancovi za hodinu práce vo sviatok hodina náhradného voľna. V tomto prípade mu mzdové zvýhodnenie nepatrí. Za čerpanie náhradného voľna patrí zamestnancovi náhrada mzdy v sume jeho priemerného zárobku.
Článok 23
Mzdové zvýhodnenie za nočnú prácu
Zamestnancovi patrí za nočnú prácu popri dosiahnutej mzde za každú hodinu nočnej práce mzdové zvýhodnenie vo výške najmenej 25 % minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu.
Článok 24
Mzdová kompenzácia za sťažený výkon práce
1.Zamestnancovi patrí popri dosiahnutej mzde za každú hodinu práce za sťažený výkon práce mzdová kompenzácia najmenej vo výške 20 % minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu.
2.V PKZ alebo v inom vnútropodnikovom predpise možno rozšíriť zoznam prác a pracovísk so sťaženým a zdraviu škodlivým pracovným prostredím. Pôjde najmä o práce vykonávané pri nižšej intenzite škodlivých faktorov práce alebo pracovného prostredia, alebo pôsobení ďalších vplyvov pracovného prostredia, pri ktorých ešte nie je ohrozený život alebo zdravie, ale zamestnancovi prácu výrazne sťažujú. Za prácu na pracoviskách podľa tohto rozšíreného zoznamu patrí zamestnancovi popri dosiahnutej mzde za každú hodinu práce v takomto prostredí mzdové zvýhodnenie, ktoré bude dohodnuté v PKZ.
Článok 25
Náhrada za pracovnú pohotovosť
1.Čas počas ktorého sa zamestnanec zdržiava na pracovisku a je pripravený na výkon práce, ale prácu nevykonáva, je neaktívna časť pracovnej pohotovosti, ktorá sa považuje za pracovný čas.
2.Za každú hodinu neaktívnej časti pracovnej pohotovosti na pracovisku patrí zamestnancovi mzda vo výške pomernej časti základnej zložky mzdy, najmenej však vo výške minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu. Ak sa zamestnávateľ so zamestnancom dohodnú na poskytnutí náhradného voľna za neaktívnu časť pracovnej pohotovosti na pracovisku patrí zamestnancovi za hodinu tejto pracovnej pohotovosti hodina náhradného voľna; za čas čerpania náhradného voľna zamestnancovi mzda nepatrí.
3.Čas, počas ktorého sa zamestnanec zdržiava na dohodnutom mieste mimo pracoviska a je pripravený na výkon práce, ale prácu nevykonáva, je neaktívna časť pracovnej pohotovosti, ktorá sa nezapočítava do pracovného času. Za každú hodinu neaktívnej časti pracovnej pohotovosti mimo pracoviska patrí zamestnancovi náhrada najmenej 20 % minimálnej mzdy v eurách za hodinu podľa osobitného predpisu.
Článok 26
Spoločné ustanovenia o odmeňovaní zamestnancov
1.Zamestnávateľ na základe splnenia podmienok dohodnutých v PKZ a spôsobu ich výpočtu môže vyplatiť zamestnancom trinástu mzdu.
2.Okruh mzdových zvýhodnení dohodnutých v tejto KZVS a ich výškaje minimálna.
Ďalšie mzdovézvýhodnenia na kompenzáciuosobitných pracovnýchpodmienok a
vplyvov a ich výšky sa môžu dohodnúť v PKZ.
3.Zamestnávateľs V ZO IOZ môže dohodnúťv PKZ podmienky avýšku odmien
poskytovanýchpri významných životných apracovných jubileáchzamestnancov,
prípadne aj pri iných príležitostiach.
ŠIESTA ČASŤ
PREKÁŽKY V PRÁCI
Článok 27
Prekážky v práci na strane zamestnanca a zamestnávateľa
1.Zamestnávateľ v PKZ dohodne s V ZO IOZ poskytnutie ďalšieho pracovného voľna s náhradou alebo bez náhrady mzdy pri dôležitých osobných prekážkach v práci z dôvodov uvedených v § 141 ods. 2 ZP a z iných vážnych dôvodov, najmä na zariadenie dôležitých osobných, rodinných a iných vecí, ktoré nemožno vybaviť mimo pracovného času.
2.V prípade uplatnenia § 142 ods. 2 ZP o prekážkach v práci na strane zamestnávateľa, keď zamestnanec nemohol vykonávať prácu pre nepriaznivé poveternostné vplyvy poskytne zamestnávateľ zamestnancovi náhradu mzdy vo výške najmenej 50 % jeho priemerného zárobku. Ďalšie zvýšenie je možné dohodnúť v PKZ.
SIEDMA ČASŤ
OCHRANA PRÁCE
Článok 28
Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
Ochrana práce ako systém opatrení zameraných na utváranie pracovných podmienok zaisťujúcich bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci (ďalej len BOZP), zachovania zdravia a pracovnej schopnosti zamestnanca je neoddeliteľnou súčasťou pracovnoprávnych vzťahov a pracovných povinností a kvalifikácie vedúcich zamestnancov na všetkých stupňoch riadenia.
2.Náklady spojené so zaisťovaním BOZP je povinný znášať zamestnávateľ, tieto náklady nesmie zamestnávateľ presunúť na zamestnanca.
3.Zamestnávateľ je povinný vypracovať zoznam poskytovaných osobných ochranných pracovných prostriedkov (ďalej len OOPP) na základe posúdenia rizika a hodnotenia nebezpečenstiev vyplývajúcich z pracovného procesu a pracovného prostredia. Zamestnávateľ je povinný bezplatne poskytovať zamestnancom, u ktorých to vyžaduje ochrana ich života alebo zdravia, taký osobný ochranný pracovný prostriedok, ktorý spĺňa požiadavky na ich ochranu podľa osobitných predpisov (certifikáciu, účinnosť, vhodnosť, atď.).
4.Zamestnávateľ je povinný v súlade s právnymi predpismi realizovať opatrenia na predchádzanie vzniku ochorení podmienených prácou, ako sú napr. obmedzovanie pôsobenia zdraviu škodlivých faktorov práce a pracovného prostredia na zamestnancov, a to technickými, organizačnými a inými ochrannými a preventívnymi opatreniami vrátane zabezpečenia pitného režimu pre zamestnancov podľa osobitných predpisov.
5.Zamestnávateľ je povinný v prípade, ak to určujú právne predpisy zabezpečiť vykonávanie spoločných previerok všetkých pracovísk bezpečnostnotechnickou službou a prípadne pracovnou zdravotnou službou v spolupráci s V ZO IOZ vrátane zástupcov zamestnancov pre BOZP. Zistené nedostatky je povinný zamestnávateľ v krátkom čase odstrániť.
6.Zamestnávateľ je povinný vymenovať jedného zamestnanca alebo viacerých zamestnancov za zástupcov zamestnancov pre bezpečnosť. Zamestnancov možno navrhnúť alebo zvoliť za zástupcu zamestnancov pre bezpečnosť len s ich písomným súhlasom. Zamestnávateľ im môže na základe ich aktívnej činnosti vyplácať odmenu vo výške dohodnutej v PKZ.
7.Zamestnávateľ je povinný zástupcom zamestnancov pre bezpečnosť zabezpečiť na plnenie ich úloh vzdelávanie, poskytnúť v primeranom rozsahu pracovné voľno s náhradou mzdy a vytvoriť nevyhnutné podmienky na výkon ich funkcie.
8.Zamestnávateľ umožní V ZO IOZ ako aj zástupcom zamestnancov pre bezpečnosť zúčastňovať sa na riešení problematiky BOZP, vyšetrovania príčin vzniku pracovných úrazov, chorôb z povolania a ďalších udalostí podľa osobitného predpisu, merania a hodnotenia faktorov pracovného prostredia, zúčastňovať sa na kontrolách vykonávaných príslušným inšpektorátom práce resp. príslušným orgánom dozoru, poskytne informácie o výsledkoch a záveroch týchto kontrol a plnení uložených opatrení, meraní a hodnotení. Zamestnávateľ predloží V ZO IOZ a zástupcom zamestnancov pre bezpečnosť súvisiace podklady a poskytne im primeraný čas na vyjadrenie sa k nim.
9.Zamestnávateľ nahlási každý závažný pracovný úraz a novovzniknutú chorobu z povolania zástupcovi zamestnancov pre BOZP a oboznámi s nimi V ZO IOZ.
10.Zamestnávateľ zabezpečí zamestnancom po skončení práceneschopnosti z titulu pracovného úrazu alebo choroby z povolania v prípade nemožnosti vykonávania práce v doterajšom pracovnom zaradení podľa možností iné vhodné pracovné zaradenie.
11.Zamestnávateľ, ktorý zamestnáva viac ako 100 zamestnancov, zriadi ako svoj poradný orgán komisiu BOZP, ktorú tvoria zástupcovia zamestnancov pre bezpečnosť a zástupcovia zamestnávateľa, najmä odborníci v danom odbore, pričom nadpolovičnú väčšinu tvoria zástupcovia zamestnancov pre bezpečnosť. Komisia BOZP zasadá najmenej raz za rok.
12.ZIBP Integrovaného odborového zväzu kontrolujú plnenie úloh zamestnávateľa v oblasti BOZP a na plnenie týchto úloh majú vytvorený vlastný systém kontroly. Zamestnávatelia im vytvoria také podmienky, aby mali s povereným zástupcom
zamestnávateľa umožnený bezpečný vstup na jednotlivé pracoviská zamestnávateľa a poskytnú im na požiadanie všetky potrebné informácie, týkajúce sa oblasti BOZP.
13.Výsledky kontrolnej činnosti zo strany ZIBP zamestnávateľ bezodkladne prerokuje vo vedení spoločnosti za účelom prijatia nevyhnutných opatrení na odstránenie prípadných zistených nedostatkov. Zamestnávateľ bezodkladne písomne informuje ZIBP o prijatých opatreniach a podľa závažnosti zistených nedostatkov mu umožní aj následnú kontrolu na tomto pracovisku, zameranú na zistenie skutkového stavu z predošlej kontroly.
14.Zamestnávateľ sa zaväzuje, že nebude posudzovať ako nesplnenie pracovnej povinnosti, ak zamestnanec nevykoná prácu, ktorá je v rozpore s predpismi BOZP a ktorá bezprostredne ohrozuje jeho zdravie alebo život, alebo zdravie a život iných osôb. Zamestnanec je o takomto stave povinný bezodkladne preukázateľne informovať svojho priameho nadriadeného.
ÓSMA ČASŤ
SOCIÁLNA POLITIKA ZAMESTNÁVATEĽA
Článok 29
Stravovanie zamestnancov
1.Zamestnávateľ zabezpečuje stravovanie podávaním jedného teplého hlavného jedla, vrátane vhodného nápoja, vo všetkých pracovných zmenách. Ak pracovná zmena trvá viac ako 11 hodín, poskytnutie ďalšieho teplého jedla sa dohodne v PKZ.
2.Zamestnávateľ sa zaväzuje prispievať na stravovanie okrem príspevku vyplývajúceho zo ZP aj príspevkom zo sociálneho fondu, ktorého výška bude dohodnutá v PKZ. U zamestnávateľov, ktorí neuzatvárajú PKZ výška príspevku bude určená v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa po prerokovaní so zamestnancami.
3.Výška úhrady od zamestnanca za stravný lístok, resp. stravovaciu poukážku bude dohodnutá v PKZ, alebo v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa po prerokovaní so zamestnancami.
4.Zamestnávateľ môže po dohode s V ZO IOZ upraviť v PKZ podmienky, za ktorých bude zamestnancom poskytované stravovanie počas prekážok v práci a rozšíriť okruh fyzických osôb, ktorým zabezpečí stravovanie.
5. Pre zamestnancov, ktorí pracujú v noci, môžezamestnávateľ, ak to nevylučujú podmienky výkonu práce na pracovisku vytvoriť podmienky na poskytnutie jedného hlavného jedla a bude zabezpečovať teplé nápoje počas pracovnej zmeny. Podmienky realizácie budú dohodnuté v PKZ alebo v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa.
Článok 30
Pomoc v nezamestnanosti
V prípade skončenia pracovného pomeru podľa § 63 ods. 1 písm. a) až c) ZP alebo dohodou z týchto dôvodov, po dobu evidovania bývalého zamestnanca na miestne príslušnom úrade práce, sociálnych vecí a rodiny, môže zamestnávateľ odložiť splácanie dlhov zamestnanca voči zamestnávateľovi, najdlhšie však počas 12 mesiacov, ak sa nedohodnú inak.
Článok 31
Výpomoc pri úmrtí zamestnanca
1.V prípade úmrtia zamestnanca následkom pracovného úrazu alebo choroby z povolania prináleží pozostalým, okrem odškodnenia podľa príslušných predpisov, ďalšia výpomoc. Táto výpomoc prislúcha manželke (manželovi) a dieťaťu, ktoré má nárok na sirotský dôchodok.
2.Výšku výpomoci dohodnú zmluvné strany v PKZ osobitne pre jednotlivé skupiny osôb, pričom výška nesmie byť menšia ako trojnásobok priemernej mesačnej mzdy zomrelého zamestnanca. Toto ustanovenie sa neuplatní, ak sa zamestnávateľ zbavil úplne zodpovednosti za pracovný úraz alebo chorobu z povolania a v prípade, že predmetná udalosť je krytá osobitnou poistnou zmluvou vzťahujúcou sa na všetkých zamestnancov pre prípady úmrtia následkom pracovného úrazu alebo choroby z povolania.
Článok 32
Náhrada príjmu pri dočasnej práceneschopnosti zamestnanca
Zamestnávateľ poskytne zamestnancovi náhradu príjmu pri dočasnej práceneschopnosti za 1.- 3. deň vo výške 25 %, za 4.- 10. deň 55 % denného vymeriavacieho základu zamestnanca určeného v zmysle platného zákona o sociálnom poistení. Ďalšie úpravy je možné dohodnúť v PKZ, alebo v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa.
Článok 33
Doplnkové dôchodkové sporenie
1.Ak na základe rozhodnutia orgánu na ochranu zdravia budú u zamestnávateľa práce zaradené do kategórie 3 alebo 4, do ôsmich dní od začatia výkonu týchto prác zamestnávateľ uzatvorí s vybranou doplnkovou dôchodkovou spoločnosťou zamestnávateľskú zmluvu.
2.Zamestnancovi, ktorý vykonáva práce zaradené u zamestnávateľa do kategórie 3 alebo 4 je tento povinný platiť mu príspevky najmenej 2 % z vymeriavacieho základu zamestnanca v zmysle príslušných právnych predpisov. Od dňa nasledujúceho po skončení vykonávania prác v zmysle ods. 1 sa doplnkové dôchodkové sporenie preruší.
3.V PKZ sa môžu dohodnúť podmienky, platenie príspevkov zamestnávateľa a ich výška aj pre iné kategórie zamestnancov, ako je uvedené v ods. 1 tohto článku. Výška príspevku zamestnávateľa a podmienky môžu byť dohodnuté v PKZ, alebo v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa.
Článok 34
Sociálny fond
Zamestnávatelia tvoria sociálny fond:
a)povinným prídelom vo výške 0,6 % zo súhrnu hrubých miezd zúčtovaných zamestnancom na výplatu za kalendárny rok,
b)ak zamestnávateľ dosiahne za predchádzajúci rok zisk a splní všetky daňové a odvodové povinnosti v zmysle príslušných právnych predpisov, bude povinný prídel zvýšený o 0,4 %; t.j. na 1,0 %.
c)ďalším prídelom dohodnutým v PKZ, najviac vo výške 0,5 % zo základu ustanoveného príslušným právnym predpisom.
2. Tvorba sociálneho fondu, jeho použitie a podmienky poskytovania príspevkov z neho budú dohodnuté v PKZ, alebo v príslušnom vnútornom predpise zamestnávateľa.
DEVIATA ČASŤ
SŤAŽNOSTI A SPORY
1.Všetky spory zmluvných strán týkajúce sa tejto KZVS sa budú riešiť prednostne dohodou, a to kolektívnym vyjednávaním poverených zástupcov jej signatárov. V prípade neúspešnosti sa riešenie sporu riadi ustanoveniami zákona o kolektívnom vyjednávaní, resp. platnými právnymi predpismi.
2.Individuálne sťažnosti zamestnancov a spory, ktoré vzniknú z výkladu alebo vykonania PKZ ohľadne plnenia záväzkov, z ktorých vznikajú nároky jednotlivým zamestnancom rieši zamestnávateľ a V ZO IOZ prednostne dohodou.
3.Postupom uvedeným v ods. 2 tohto článku nie je dotknuté právo zamestnanca kedykoľvek vymáhať nároky súdnou cestou.
DESIATA ČASŤ
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1.Plnením záväzkov tejto KZVS uznávajú zmluvné strany svoju spoluzodpovednosť a nevyhnutnosť sociálneho dialógu v záujme zachovania sociálneho zmieru.
2.Zmluvné strany sa zaväzujú v medziach svojej pôsobnosti a v rámci svojich možností zabezpečovať, aby túto KZVS dodržiavali zamestnávatelia, zamestnanci a príslušné odborové orgány.
3.Zmluvné strany minimálne raz ročne prerokujú plnenie tejto KZVS.
4.Ktorákoľvek zo zmluvných strán tejto KZVS môže navrhnúť rokovanie o zmene alebo doplnení tejto KZVS. Povinnosť druhej strany vyjednávať vzniká vtedy, keď došlo ku zmene právnych predpisov, platných v čase jej uzatvorenia alebo k podstatnej zmene ekonomických podmienok za ktorých bola uzatvorená.
5.KZVS je možné meniť len po dohode zmluvných strán písomnou formou. O návrhoch na zmenu KZVS sú obidve zmluvné strany povinné rokovať do 30 kalendárnych dní od ich doručenia, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
6.Dohodnuté zmeny budú prijaté dodatkom ku KZVS, ktorý má rovnakú právnu účinnosť ako KZVS. Do prijatia zmeny KZVS sú zmluvné strany viazané doterajším znením KZVS.
7.Pri príprave KZVS na ďalšie obdobie si zúčastnené strany navzájom poskytnú potrebné sociálnoekonomické informácie.
8.Táto zmluva je vyhotovená v troch exemplároch. Každá zo zmluvných strán dostane po jednom podpísanom exemplári a jeden bude odovzdaný k uloženiu na MPSV a R SR.
9.KZVS je záväzná pre zmluvné strany a zamestnávateľov uvedených v Prílohe č. 1 k tejto KZVS.
V Bratislave, dňa 29.2.2012.
Ing. Zsolt Lukáč prezident ZSPS
Ing. Dušan Barčík predseda IOZ
Ing. Pavol Kováčik, PhD., MBA viceprezident ZSPS a predseda Sociálnej komisie ZSPS
JUDr. Marta Brodzianska podpredsedníčka IOZ
Príloha č. 1 Zoznam členov ZSPS
Príloha ku Kolektívnej zmluve vyššieho stupňa na roky 2012 - 2015 uzatvorenej medzi
Integrovaným odborovým zväzom a Zväzom stavebných podnikateľov Slovenska
P.č. |
Firma |
Mesto |
Ulica |
PSČ |
IČO |
Kód SK NACE |
1 |
ADVANTAGE COMMERCE s.r.o. |
Banská Bystrica |
Viestova 405/6 |
974 01 |
36623814 |
47790 |
2 |
ARDOS AZ a.s. |
Bratislava |
Púchovská 2 |
831 06 |
31384081 |
71110 |
3 |
ASUAN a.s. |
Košice |
Magnezitárska 5 |
040 13 |
36594377 |
46900 |
4 |
BALA, a.s. |
Holice |
Veľká Budafa 66 |
930 34 |
36228427 |
41201 |
5 |
BASF Slovensko spol. s r.o. |
Bratislava |
Prievozská 2 |
821 09 |
31345603 |
46750 |
6 |
BAU CARGO, s.r.o. |
Žilina |
Veľká okružná 43 |
010 01 |
45892849 |
43110 |
7 |
Bau3Mex a.s. |
Bratislava |
Príjazdná 7/A |
831 07 |
35761903 |
41202 |
8 |
BCI, a.s. |
Žilina |
M.R.Štefánika 32 |
012 39 |
31617794 |
41202 |
9 |
BETAMONT s. r.o. |
Zvolen |
J. Jesenského 1054/44 |
960 03 |
31564518 |
42220 |
10 |
BITTERA SERVIS, s.r.o. |
Šamorín |
Bratislavská 81/37 |
009 31 |
36246859 |
43220 |
11 |
BK group, a.s. |
Piešťany |
Dopravná 1 |
921 01 |
34119442 |
46140 |
12 |
BOGL a KRÝSL, k.s. - pobočka |
Prešov |
Budovateľská 48 |
080 01 |
42027101 |
42130 |
13 |
BOTH, s.r.o. |
Povoda |
Lidér Tejed 37 |
929 01 |
36242861 |
43320 |
14 |
CELOX spol. s r.o. |
Viničné |
Záhradná 583/52 |
900 23 |
30998239 |
46190 |
15 |
CESTY NITRA, a.s. |
Nitra |
Murgašova 6 |
949 78 |
34128344 |
42110 |
16 |
DANFOSS, spol. s r.o. |
Zlaté Moravce |
Továrenská 49 |
953 01 |
31362176 |
46740 |
17 |
DOPRASTAV EXPORT s r.o. |
Bratislava |
Staviteľská 5 |
831 04 |
35723696 |
42130 |
18 |
Doprastav, a.s. |
Bratislava 29 |
Drieňová 27 |
826 56 |
31333320 |
42110 |
19 |
DOPRAVOPROJEKT, a.s. |
Bratislava |
Kominárska 2,4 |
823 03 |
31322000 |
71129 |
20 |
E - THERM s.r.o. |
Bratislava |
Majerníkova 58 |
841 05 |
36839957 |
70220 |
21 |
Eiffage Construction Slovenská republika, s.r.o. |
Bratislava |
Mlynské Nivy 58 |
821 05 |
35740655 |
41209 |
22 |
EKOSTAV a.s. |
Michalovce |
Špitálska 10 |
071 80 |
681245 |
41202 |
23 |
ELLIO, spol. s r.o. |
Nitra |
Novozámocká 242 |
949 05 |
36530328 |
41202 |
24 |
ergia, s.r.o. |
Bratislava |
Zálužická 9 |
821 01 |
31349315 |
71129 |
25 |
EUROVIA SK, a.s. |
Košice - Barca |
Osloboditeľov 66 |
040 17 |
31651518 |
42110 |
26 |
FINETIS, s.r.o. |
Bratislava |
Mošovského 16 |
811 03 |
35726431 |
68200 |
27 |
GasOil engineering, a.s. |
Poprad |
Karpatská 3256/15 |
058 01 |
36471224 |
74200 |
28 |
GEOCONSULT, spol. s r.o. |
Bratislava 25 |
Miletičova 21, P.O.Box 34 |
820 05 |
31422969 |
71129 |
29 |
H B H , a.s. |
Považská Bystrica |
Robotnícka 286 |
017 01 |
31617913 |
41202 |
30 |
HASIL, s.r.o. |
Bratislava |
Tomašíkova 19 |
821 02 |
36030279 |
46990 |
31 |
Hauraton Verwaltung GmbH, o.z.z.o. |
Bratislava |
Blatnícká 3 |
831 02 |
35992999 |
73110 |
32 |
HORNEX, a.s. |
Bratislava 42 |
Agátová 1 |
841 01 |
35802570 |
41202 |
33 |
HRONSTAV 01, spol. s r.o. |
Brezno |
Rázusova 51 |
977 01 |
30225655 |
23630 |
34 |
HYDROBETON s.r.o. |
Bratislava |
Staviteľská 3 |
831 04 |
44910452 |
41202 |
35 |
IC Consultancy - Ing. Igor Čajda |
Bratislava |
Rozvodná 7 |
831 01 |
37476468 |
70220 |
36 |
IDOPS, družstvo |
Bratislava 1 |
Hýrošova ul. 3 |
811 04 |
684872 |
41202 |
37 |
Ing. Milan Štupák - IVS |
Stará Ľubovňa |
Garbiarska 11 |
064 01 |
10769676 |
41209 |
38 |
INICO TREBIŠOV spol. s r.o. |
T rebišov |
Ruskovská 6 |
075 01 |
36201537 |
71129 |
39 |
Inžinierske stavby, a. s. |
Košice |
Priemyselná 7 |
042 45 |
31651402 |
71110 |
40 |
IPEC Projekt, s.r.o. |
Bratislava 3 |
Roľnícka 116 |
831 07 |
35683881 |
23320 |
41 |
IPEĽSKÉ TEHELNE a.s. |
Lučenec |
Ul. M. Rázusa 29 |
984 01 |
36008745 |
42130 |
42 |
ISAR, spol. s r.o. |
Bratislava |
Páričková 24 |
821 08 |
31334571 |
42990 |
43 |
J O L L Y J O K E R , a.s. |
Bratislava |
Pod Klepáčom 5 |
833 72 |
685810 |
58110 |
44 |
JAGA GROUP, s.r.o. |
Bratislava 5 |
Imricha Karvaša 2, P.O.Box 61 |
811 07 |
35705779 |
41202 |
45 |
KaP Bau, s.r.o. |
Žilina |
Dolné Rudiny 3 |
010 01 |
36394491 |
43990 |
46 |
Keller špeciálne zakladanie, spol. s r.o. |
Bratislava 2 |
Hraničná 18-AB6 |
821 05 |
30775442 |
71129 |
47 |
Keraming a.s. |
Trenčín |
Jesenského 3839 |
911 01 |
31431968 |
23990 |
48 |
KNAUF Bratislava s.r.o. |
Bratislava |
Prievozská 2/A |
821 09 |
31348505 |
46730 |
49 |
Knauf Insulation, s.r.o. |
Nová Baňa |
Železničný rad 24 |
968 14 |
31628109 |
23990 |
50 |
KONSTRUKCE Media, s.r.o. |
Ostrava-Vítkovice |
Na obvodu 1098/41 |
703 00 |
25851276 |
41209 |
51 |
KP building, s.r.o. |
Spišská Nová Ves |
Letná 58 |
052 01 |
45966354 |
41100 |
52 |
KVANT spol. s r.o. |
Bratislava |
FMFI Mlynská dolina |
842 48 |
31398294 |
46900 |
53 |
Leier Baustoffe SK s.r.o. |
Bratislava |
Pribylinská 3 |
831 04 |
35890509 |
23690 |
54 |
LIGHTECH, spoločnosť s ručením obmedzením |
Bratislava |
Beňadická 10 |
851 06 |
35 79 63 32 |
71129 |
55 |
Ľubomír Svetlík - MIRADOR |
Banská Štiavnica |
Ilija 51 |
969 01 |
34543783 |
43290 |
56 |
MOLDA stavebná spoločnosť, s.r.o. |
Nové Zámky |
Žerotinova bašta 1 |
940 01 |
36555801 |
41209 |
57 |
MONT ELEKTRO, a.s. |
Banská Bystrica |
Kremnička 47/A |
974 05 |
36031178 |
23120 |
58 |
NH Hager Niederhuber Advokáti s.r.o. |
Bratislava |
Cintorínska 3/a |
811 08 |
36659746 |
69100 |
59 |
NITRASKLO, akciová spoločnosť |
Nitra |
Levická 3, P.O.Box 33 D |
950 15 |
17638640 |
23310 |
60 |
Novosedlík, spol. s r.o. |
Nitra |
Chotárna 41 |
949 01 |
34104402 |
23650 |
61 |
OHL Pozemné stavby, a.s. |
Bratislava V |
Einsteinova 23 |
851 01 |
43941664 |
4120 |
62 |
ORGA - TRADE a.s. |
Bratislava |
Račianska 188 |
830 04 |
31402038 |
62090 |
63 |
OSP, a.s., Obchod.Stavebníctvo.Podnikanie Prievidza |
Prievidza |
Košovská cesta 24 |
971 31 |
31560440 |
77320 |
64 |
OTYK invest, spol. s r.o. |
Bratislava |
Námestie sv. Františka 18B |
841 04 |
18046428 |
41202 |
65 |
PIO KERAMOPROJEKT, a.s. |
Trenčín |
Dolný Šianec 1 |
911 48 |
36308862 |
22210 |
66 |
PL - PROFY, spol. s r.o. |
Orlov 344 |
|
065 43 |
36482153 |
25110 |
67 |
POLYFORM, s.r.o. |
Podolínec |
Terézie Vansovej 10 |
065 03 |
31679137 |
41202 |
68 |
PREFA Sučany, a.s. |
Sučany |
Podhradská cesta 2 |
038 52 |
31561748 |
71129 |
69 |
PROMA, s.r.o. |
Žilina |
Bytčická 16, P.O.Box 4 |
010 01 |
31621252 |
43330 |
70 |
PROMT, s.r.o. |
Martin |
Robotnícka 1A |
036 01 |
36401391 |
41202 |
71 |
PRVÁ POPRADSKÁ DEVELOPERSKÁ, s.r.o. |
Poprad |
Dostojevského 23 |
058 01 |
44646704 |
71129 |
72 |
PS - NOVO PS, a.s. |
Lučenec |
Novomeského 5 |
984 01 |
36031534 |
25120 |
73 |
PSJ Hydrotranzit, a.s. |
Bratislava |
Vlčie hrdlo 90 |
821 07 |
35833106 |
46900 |
74 |
PYROBATYS, a.s. |
Batizovce |
Osloboditeľov 283 |
059 35 |
31701035 |
41209 |
75 |
RANDA + R s.r.o. |
Banská Bystrica |
Senická cesta 5 |
974 01 |
36058262 |
41202 |
76 |
REDOM s.r.o. |
Bratislava |
Líščie Nivy 4 |
821 08 |
31387764 |
46690 |
77 |
REKMA - Trading, s.r.o. |
Holíč |
Kopčanská 64/60 |
908 51 |
36223760 |
43990 |
78 |
ROBERT BOSCH, spol. s r.o. |
Bratislava 29 |
Dr. Vladimíra Clementisa 10 |
826 47 |
31355579 |
47789 |
79 |
Saint-Gobain Construktion Products, s r.o. |
Bratislava 3 |
Stará Vajnorská 139 |
831 04 |
31389139 |
23610 |
80 |
SATES a.s. |
Považská Bystrica |
Slov. patrizánov 1423/1 |
017 01 |
31628541 |
41202 |
81 |
SAVT Slovenská asociácia výrobcov transportbetónu |
Bratislava |
Kolísková 1 |
841 05 |
31752560 |
94110 |
82 |
SEMMELROCK STEIN + DESIGN Dlažby s.r.o. |
Sereď |
Trnavská 3728 |
926 01 |
35703601 |
41202 |
83 |
SEMOS, spol. s r.o. Prešov |
Prešov |
Budovateľská 48,P.O.Box 248 |
080 01 |
31686320 |
42110 |
84 |
SIBAMAC, a.s. |
Bratislava 3 |
Stará Vajnorská 25 |
832 17 |
31321275 |
41202 |
85 |
SKANVOR s.r.o. |
Sklabiňa |
Sklabiňa 112 |
038 03 |
31564666 |
41202 |
86 |
SLOVEKO, a.s. |
Banská Bystrica |
Mladých budovateľov 2 |
974 11 |
36012238 |
43990 |
87 |
Slovpanel a.s. |
Žilina |
Kamenná cesta 3 |
010 88 |
31634770 |
71129 |
88 |
SLOVTEAM, s.r.o. |
Trstená |
Oravická 614 |
028 01 |
43874703 |
55200 |
89 |
SOFIZ s.r.o. |
Viničné |
Družstevná 33a |
900 23 |
44649495 |
47990 |
90 |
SPOJSTAV spol. s r.o. Spišská Nová Ves |
Spišská Nová Ves |
Sadová 9 |
052 01 |
31720986 |
41202 |
91 |
SPROBUJ spol. s r.o. |
Nitra |
Farská 1 |
949 01 |
36288390 |
71129 |
92 |
SQS HYDRO s.r.o. |
Bratislava |
Kutlíkova 17 |
851 02 |
35944072 |
41100 |
93 |
SQS TEAM, s.r.o. |
Bratislava |
Laskomerského 2 |
831 03 |
36299642 |
46900 |
94 |
STAVBA A INŽINIERING, s.r.o. |
Vráble |
Štúrova 412 |
952 01 |
36557277 |
41209 |
95 |
STAVENA Michalovce, spol. s r.o. |
Michalovce |
Masarykova 57 |
071 01 |
31708277 |
43220 |
96 |
STAV-MONTÁŽE, s.r.o. |
Poprad |
Partizánska 1849 |
058 01 |
36486523 |
41201 |
97 |
STAVOINVESTA DS, spol. s r.o. |
Dunajská Streda |
Kukučínová 479/24 |
929 01 |
31418775 |
41202 |
98 |
STAVOMONT SP Snina, spol. s r.o. |
Snina |
Stakčínska 758/8 |
069 01 |
31722849 |
43990 |
99 |
STAVOTERM Michalovce, s.r.o. |
Michalovce |
Stavbárov 12 |
071 01 |
31663834 |
46750 |
100 |
STAVOÚNIA a.s. |
Lučenec |
Fiľakovská cesta |
984 01 |
31561403 |
23630 |
101 |
STAVTEES, s.r.o. |
Bratislava |
Geologická 21 |
821 06 |
35791187 |
41209 |
102 |
Steelmont Construction, a.s. |
Bratislava |
Matúšova 56/A |
811 04 |
43843115 |
41209 |
103 |
STOMIX Slovensko, s.r.o. |
Banská Bystrica |
29. augusta 35 |
974 01 |
36029351 |
23690 |
104 |
STRABAG s.r.o. |
Bratislava |
Mlynské Nivy 61/A |
825 18 |
17317282 |
41209 |
105 |
STUPRA, s.r.o. |
Bardejov |
Pod papierňou 46 |
085 01 |
43999808 |
41209 |
106 |
Swietelsky - Slovakia, spol. s.r.o. |
Bratislava |
Mokráň záhon 4 |
821 04 |
896225 |
41201 |
107 |
ŠINKO - DREVOVÝROBA, s.r.o. |
Bratislava - Jarovce |
Palmová 119/25 |
851 10 |
35764406 |
43910 |
108 |
Špeciálne izolácie Bratislava a.s. |
Bratislava 2 |
Bajkalská 30 |
827 38 |
31321861 |
95220 |
109 |
ŠTUDIO - 21 plus, s.r.o. |
Bratislava |
Záhradnícka 13 |
811 07 |
35765607 |
41209 |
110 |
TEBAU, spol. s r.o. |
Bratislava |
Bojnícka 18/C |
831 04 |
31371337 |
43990 |
111 |
TECTUM NOVUM, a.s. |
Zemné |
Zemné 1195 |
941 22 |
34126473 |
41202 |
112 |
TEERAG-ASDAG Slovakia s.r.o. |
Bratislava |
Plynárenská 1 |
821 09 |
36667102 |
43290 |
113 |
Technický a skúšobný ústav stavebný, n.o. |
Bratislava 2 |
Studená 3 |
821 04 |
31821987 |
58140 |
114 |
TERMOSTAV - MRÁZ, s.r.o., Košice |
Košice |
Priemyselná 3 |
042 99 |
31681255 |
41201 |
115 |
TERMSTAV a. s. |
Bratislava 4 |
Pribišova 47, P.O.Box 62 |
840 04 |
31321607 |
46900 |
116 |
TIMEX - Martin Krištiak, s.r.o. |
Turzovka |
Predmier 50 |
023 54 |
44258011 |
25120 |
117 |
TM-STAV, s.r.o. |
Dunajská Streda |
Trhovisko 235/7 |
929 01 |
31408320 |
42990 |
118 |
TÚV SÚD Slovakia s.r.o. |
Bratislava |
Jašťkova 6 |
821 03 |
35 85 22 16 |
71200 |
119 |
ÚEOS - Komercia, a.s. |
Bratislava 26 |
Ružová dolina 27 |
824 69 |
31331220 |
43130 |
120 |
URANPRES, spol. s r.o. |
Spišská Nová Ves |
Fraňa Kráľa 2 |
052 80 |
31676855 |
42110 |
121 |
Ústav vzdelávania a služieb, s.r.o. |
Bratislava 37 |
Bárdošova 33 |
833 12 |
35810700 |
43320 |
122 |
VÁHOSTAV - SK, a.s. |
Žilina |
Hlinská 40 |
011 18 |
31356648 |
43120 |
123 |
VEKTOR - družstvo |
Senica |
Kolónia - areál, P.O.Box 160 |
905 01 |
31419127 |
43290 |
124 |
Ventana, s.r.o. |
Myjava |
Pakanská 12 |
907 01 |
36338842 |
42110 |
125 |
Viliam Ondrejka ViOn |
Machulince |
Obycká 20 |
951 93 |
14043971 |
41202 |
126 |
Vladimír Grznár - GRZNÁR COMPANY |
Topoľčany |
Odbojárov 20 |
955 01 |
11740124 |
62020 |
127 |
VOD - EKO a.s Trenčín |
Trenčín |
Zlatovská 2193/33 |
911 38 |
314111908 |
68320 |
128 |
VODOHOSPODÁRSKE STAVBY-ekologický podnik, a.s. |
Bratislava |
Pestovateľská 8 |
841 01 |
31320082 |
42990 |
129 |
VÚSI, spol. s r.o. |
Košice |
Garbiarska 5 |
040 01 |
31687474 |
73110 |
130 |
VYDAVATEĽSTVO EUROSTAV, spol. s r.o. |
Bratislava 3 |
Nová 3 |
831 03 |
31394515 |
58140 |
131 |
ZEPRIS s.r.o. |
Rovinka |
Hlavná 324 |
900 41 |
35761024 |
42990 |
132 |
ZIPP BRATISLAVA spol. s r.o. |
Bratislava 3 |
Mlynské Nivy 61/A |
820 15 |
31355161 |
41202 |