Dodatok č. 4 ku Kolektívnej zmluve Allianz - Slovenskej poisťovne, a.s., uzatvorenej na obdobie od 1.1.2019 do 31.12.2021

Dodatok č 4 ku KZ k 1.7.2020 final alliance

medzi

Allianz - Slovenskou poisťovňou, a. s., Dostojevského rad 4, 815 74 Bratislava, IČO: 00 151700, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sa, vložka číslo: 196/B, v mene ktorej konajú Ing. Todor Todorov, predseda predstavenstva, a Dr. Agata Aniela Przygoda, člen predstavenstva (ďalej len „zamestnávateľ“)

a

Celopodnikovým odborovým výborom pri Allianz - Slovenskej poisťovni, a. s., v mene ktorého konajú JUDr. Radovan Nárožný, PhD., predseda a Ing. Ľudovit Baranček, tajomník (ďalej len „CPOV“)

Článok I.

Zmluvné strany sa dohodli na týchto zmenách kolektívnej zmluvy uzatvorenej na roky 2019 až 2021 v znení jej neskorších dodatkov č. 1 až č. 3 (ďalej len „KZ“):

1, Do znenia Kolektívnej zmluvy sa vkladá Článok 29a, ktorý znie nasledovne:

Článok 29a

PRÁCA NA DIAĽKU (DOMÁCKA PRÁCA, TELEPRÁCA)Š

1.Zamestnávateľ sa snaží ponúkať svojim zamestnancom moderné a atraktívne pracovné prostredie v neustále sa meniacom svete práce. Vzhľadom na vyvážený vzťah medzi motiváciou, zdravím, zosúladením pracovného a súkromného života na jednej strane a prevádzkovými záujmami na druhej strane, zamestnávateľ na dobrovoľnom základe poskytuje zamestnancom možnosť vykonávať svoju prácu aj mimo priestorov pracoviska zamestnávateľa (tzv. práca na diaľku) najmenej v rozsahu 1 dňa v týždni, pokiaľ tomu nebránia vážne prevádzkové dôvody alebo vhodnosť pracovnej pozície.

2.Pokiaľ sa nevyžaduje, aby práca na diaľku tvorila od počiatku súčasť pracovnej zmluvy, je práca na diaľku pre zamestnanca dobrovoľná. Ak práca na diaľku nie je súčasťou pôvodnej pracovnej zmluvy zamestnanca a zamestnávateľ mu ponúka možnosť práce na diaľku, môže zamestnanec ponuku prijať alebo odmietnuť.

3.Zamestnanec vykonávajúci prácu na diaľku má rovnaké práva zaručené internými predpismi, právnymi predpismi a kolektívnymi zmluvami, ako porovnateľní zamestnanci spoločností a na druhej strane má aj rovnaké povinnosti ako porovnateľní zamestnanci. Zamestnanec vykonávajúci prácu na diaľku nesmie byť žiadnym spôsobom znevýhodnený v porovnaní so zamestnancami, ktorí vykonávajú prácu na pracovisku zamestnávateľa. Pracovné zaťaženie a výkonnostné normy zamestnanca pracujúceho na diaľku sú rovnocenné s normami porovnateľných zamestnancov pracujúcich na pracovisku zamestnávateľa.

4.V medziach stanovených platnými právnymi predpismi, internými normami a individuálnymi dohodami si zamestnanec pracujúci na diaľku sám riadi organizáciu svojho pracovného času v rámci obmedzení a podmienok stanovených vo vykonávacom pokyne spoločnosti.

5.Individuálna písomná dohoda o práci na diaľku obsahuje frekvenciu práce na diaľku, v prípade potreby dni, kedy sa bude práca na diaľku vykonávať, dni a/alebo hodiny výkonu práce v priestoroch spoločnosti a časy alebo obdobia, počas ktorých musia byť zamestnanci pracujúci z domu dosiahnuteľní a prostredníctvom akých prostriedkov. Podrobnosti upraví vykonávací predpis.

6.Ak práca na diaľku nie je súčasťou pôvodnej pracovnej zmluvy, zmena práce na diaľku je reverzibilná. Ukončením dohody o práci na diaľku uzavretú medzi zamestnávateľom a zamestnancom, vzniká zamestnancovi povinnosť vykonávať prácu na pracovisku zamestnávateľa, dohodnutom v pracovnej zmluve.

7.Na zamestnancov pracujúcich na diaľku sa vzťahujú rovnaké zásady a povinnosti v oblasti ochrany zdravia a bezpečnosti ako na zamestnancov pracujúcich v priestoroch zamestnávateľa. Zamestnávateľ sa zaväzuje upraviť podmienky zabezpečenia ochrany zdravia a bezpečnosti práce pri výkone práce na diaľku vo vykonávacom pokyne takým spôsobom, aby nevznikali pochybnosti o právach a povinnostiach zamestnávateľa a zamestnanca. V pokyne zamestnávateľ upraví aj spôsob zabezpečenia dohľadu nad pracovnými podmienkami zamestnancov v čase výkonu príležitostnej práce z domu v záujme zachovania práva na ochranu súkromia zamestnanca v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Zamestnávateľ sa zaväzuje, že v prípade realizácie práva kontroly dodržiavania pracovnoprávnych predpisov u zamestnancov vykonávajúcich príležitostnú prácu z domu, bude kontrola vykonávaná vždy vo vhodnom čase a primeraným spôsobom tak, aby bezdôvodne nezasahovala do práv zamestnanca a rešpektovala jeho právo na ochranu súkromia

8.V prípade poruchy zariadenia alebo v prípade zásahu „vyššej moci“ (vrátane výpadkov dodávok elektrickej energie, odstávok dodávok teplej vody, odstávok vykurovania vo vykurovacej sezóne, a pod.), v dôsledku ktorého nemôže zamestnanec pracujúci na diaľku vykonávať svoju prácu z dohodnutého miesta, musí o tom okamžite informovať zamestnávateľa.

9.Odchýlne od ustanovenia § 52a ods. 1 písm. c) Zákonníka práce sa dojednáva, že zamestnanec pracujúci na diaľku má nárok na mzdu za nariadenú prácu nadčas, mzdové zvýhodnenie za prácu v sobotu a v nedeľu. Podrobnosti upraví vykonávací predpis.

10.V rámci rozvoja podnikovej sociálnej politiky zamestnávateľ uhradí/poskytne zamestnancovi pracujúcemu na diaľku jednorazový ročný príspevok na skvalitnenie pracovných podmienok domáckeho pracoviska, ktorého výška v roku 2020 predstavuje sumu 50 € ak zamestnanec pracuje formou telepráce v rozsahu 1-3 dni týždenne, 100 € ak zamestnanec pracuje formou telepráce aspoň v rozsahu 4 dní a viac týždenne. Uvedený príspevok zamestnávateľ vyplatí z prostriedkov sociálneho fondu najneskôr do konca príslušného kalendárneho roka. Zamestnanec v pracovnom pomere má nárok na tento príspevok až po uplynutí skúšobnej doby.

11.V rámci rozvoja podnikovej sociálnej politiky zamestnávateľ uhradí/poskytne zamestnancovi pracujúcemu formou telepráce

jednorazový príspevok do výšky 400 €, a to raz za 4 roky na skvalitnenie pracovných podmienok z pohľadu technického vybavenia domáckeho pracoviska.
Uvedený príspevok zamestnávateľ vyplatí najneskôr do konca príslušného kalendárneho roka, v ktorom vznikol zamestnancovi nárok na príspevok, a to zamestnancom:

-ktorí sa rozhodnú pre vykonávanie práce formou telepráce v rozsahu aspoň 1 dňa v týždni,

-sú v termíne výplaty príspevku v pracovnom pomere, nebol s nimi ukončený pracovný pomer a nie sú ani vo výpovednej lehote

-ktorí sú v termíne výplaty príspevku v pracovnom pomere aspoň jeden rok.

12.Článok 29 bod. 3, ktorým sa zamestnávateľ zaväzuje poskytovať 2 dni nad rámec zákonného nároku na pracovné voľno s náhradou mzdy, ktoré môže zamestnanec čerpať buď vyšetrenie alebo ošetrenie v zdravotníckom zariadení podľa ustanovenia §141 ods.2 písm. a.) bod 1 Zákonníka práce alebo na sprevádzanie podľa ust. §141 ods.2 písm. c.) Zákonníka práce, sa zrušuje.

2, Do znenia Prílohy č. 1 Kolektívnej zmluvy sa vkladá do Článku 3 bod 14, ktorý znie nasledovne:

14.Príspevok na dopravu do zamestnania

Finančný príspevok bude poskytnutý zamestnancovi, ktorý spĺňa nasledujúce podmienky :

a)zamestnanec je v čase spracovania výplaty príspevku (t.j. k 01.12.2020 resp. k 01.12.2021) v pracovnom pomere, nie je vo výpovednej dobe, a nie je s ním uzatvorená dohoda o skončení pracovného pomeru.

b)v dôsledku organizačných zmien, ktoré nastali v roku 2020 a 2021, zamestnanec už nebude môcť vykonávať prácu na pracovisku zamestnávateľa, ktoré sa nachádza v dohodnutom mieste výkonu práce,

c)zamestnanec sa dohodol so zamestnávateľom na zmene miesta výkonu práce tak, že novým miestom výkonu jeho práce bude výlučne resp. alternatívne aj pracovisko v Banskej Bystrici alebo v Bratislave,

d)nejedná sa o zamestnanca, ktorý vykonáva teleprácu v rozsahu 5 pracovných dní v týždni.

Finančný príspevok na rok 2020 a 2021 vo výške 200 € bude vyplatený spolu s vyúčtovaním mzdy za mesiac november 2020 a 2021, a to na základe žiadosti zamestnanca.

3, V Prílohe č. 1 Kolektívnej zmluvy sa mení znenie Článku 3 bod 4 písm. c) nasledujúcim spôsobom:

c) v ojedinelých a odôvodnených prípadoch sociálnej núdze možno poskytnúť z fondu jednorazový príspevok maximálne do výšky 1200 € v príslušnom kalendárnom roku. Pre poskytnutie tohto príspevku sa sociálnou núdzou rozumie náhodná/ý, nepredvídateľná/ý udalosť/stav, kedy si zamestnanec nemôže sám zabezpečiť starostlivosť o svoju osobu, starostlivosť o svoju domácnosť vzhľadom k nepriaznivému zdravotnému stavu, sociálnej situácii, živelnej udalosti alebo iný neočakávaný stav náhlej sociálnej alebo finančnej núdze, týkajúci sa najmä osamelého zamestnanca, zamestnanca trvalo sa starajúceho o maloleté dieťa, zdravotne ťažko postihnutého zamestnanca a pod. K písomnej žiadosti doloží zamestnanec doklady preukazujúce stav sociálnej núdze (napr. kópie dokladov za obstaranie zdravotných pomôcok, správu požiarnikov, polície a pod.)

Zamestnanec predloží žiadosť o sociálnu výpomoc podľa tohto písm. riaditeľovi príslušného odboru, ktorý žiadosť odporučí a navrhne výšku príspevku. V prípade, ak riaditeľ odboru neodporučí poskytnutie príspevku, resp. jeho výšku, uvedie písomne dôvody a oznámi ich zamestnancovi. Zamestnanec môže v takomto prípade, po odporučení odborovou organizáciou, požiadať funkčne vyššieho nadriadeného vedúceho zamestnanca o znovu posúdenie jeho žiadosti. Vyššie nadriadený vedúci zamestnanec môže zmeniť predchádzajúce rozhodnutie. Žiadosti o sociálnu výpomoc podľa tohto bodu je potrebné doručiť najneskôr do 15. 12. príslušného kalendárneho roka na príslušný útvar ľudských zdrojov, ktorý posúdi naplnenie účelu pre poskytnutie tohto príspevku.

Článok II.

1.Tento dodatok nadobúda platnosť dňom jeho podpisu obidvomi zmluvnými stranami a účinnosť dňom 1.7.2020, pokiaľ účinnosť niektorých ustanovení alebo záväzkov nie je dojednaná odchylne.

2.Tento dodatok je vyhotovený v štyroch rovnopisoch. Každá zo zmluvných strán dostane dva rovnopisy.

V Bratislave,dňa _________________

CPOV: Zamestnávateľ:
-----------------------------------

JUDr. Radovan Nárožný, PhD. predseda

-----------------------------------

Ing. Todor Todorov predseda predstavenstva

-----------------------------------

Ing. Ľudovit Baranček tajomník

-----------------------------------

Dr. Agata Aniela Przygoda člen predstavenstva

SVK Allianz - Slovak Insurance Company - 2019

Dátum začiatku: → 2019-01-01
Dátum ukončenia: → 2021-12-31
Pomenuj odvetvie: → Finančníctvo, bankovníctvo, poisťovníctvo
Pomenuj odvetvie: → Životné poistenie  , Neživotné poistenie  
Verejný/súkromný sektor: → V súkromnom sektore
Uzavretý (kým)
Pomenuj firmu: →  Allianz - Slovenská poist'ovňa, a. s.
Pomenuj odborové zväzy →  Celopodnikovým odborovým výborom pri Allianz

PRACOVNÉ HODINY, PLÁNY A DOVOLENKY

Ustanovenie o flexibilnej pracovnej dohode: → Áno
Loading...