Technici podpory používateľov informačných a komunikačných technológií poskytujú podporu technikom, poskytujú technickú podporu používateľom (priamo, telefonicky, e-mailom alebo inými spôsobmi) vrátane diagnostiky a riešenia problémov so softvérom, hardvérom, počítačovými periférnymi zariadeniami, sieťami, databázami a internetom a poskytujú poradenstvo a podporu pri implementácii, inštalácii a údržbe systémov.
Úroveň zručností:
Skúsený
Porovnajte si svoj plat!
- Platové rozpätie väčšiny zamestnancov vo vybraných povolaniach z 1 200 € na 1 876 € za hodinu - 2025
- Hrubá mesačná mzda Technici užívateľskej podpory informačných a komunikačných technológií pri nástupe do zamestnania je zvyčajne 1 200 € až 1 811 € .
- Po odpracovaní 5 rokov je to 1 247 € až 1 979 € mesačne pri 40-hodinovom pracovnom týždni.
Pracovné úlohy
- Zodpovedanie užívateľských otázok ohľadom softvérových alebo hardvérových operácií s cieľom vyriešiť problémy
- Zadávanie príkazov a monitorovanie fungovania systému na overenie správnej prevádzky a zisťovanie chýb
- Inštalácia a vykonávanie drobných opráv na hardvérových, softvérových alebo periférnych zariadeniach podľa dizajnových alebo inštalačných špecifikácií
- Dohľad nad bežným fungovaním komunikačných a počítačových systémov
- Nastavovanie zariadení pre zamestnancov, zavádzanie alebo zabezpečovanie správnej inštalácie káblov, operačných systémov alebo príslušných softvérov
- Vedenie záznamov o denných prenosoch dátovej komunikácie, problémoch a prijatých nápravných opatreniach alebo inštalačných aktivitách
- Emulácia alebo reprodukcia technických problémov užívateľov
- Hľadanie informácií z užívateľských príručiek, technických manuálov a ďalších dokumentov s cieľom nájsť a implementovať riešenia