Odborní pracovníci v oblasti sociálnych vecí spravujú a implementujú programy sociálnej podpory a komunitné služby a pomáhajú klientom riešiť osobné a spoločenské problémy.
Úroveň zručností:
Skúsený
Porovnajte si svoj plat!
- Väčšina Odborní pracovníci v oblasti sociálnych vecí zarába v roku 2024 medzi 603 € a 1 014 € mesačne.
- Mesačná mzda pre začínajúcich Odborní pracovníci v oblasti sociálnych vecí sa pohybuje medzi 603 € a 997 €.
- Po piatich rokoch praxe bude tento príjem medzi 659 € a 1 113 € mesačne.
PlatoMeter
Pracovné úlohy
- Zhromažďovanie informácií týkajúcich sa potrieb klientov a hodnotenie ich podstatných schopností, silných a slabých stránok
- Pomoc osobám so zdravotným postihnutím a starším ľudom pri získavaní sociálnych služieb a zlepšení ich schopnosti fungovať v spoločnosti
- Pomoc klientom identifikovať ich možnosti a rozvíjanie akčných plánov a súčasne poskytovanie potrebnej podpory a pomoci
- Pomoc klientom pri identifikácii a prístupe ku komunitným zdrojom, vrátane právnej, zdravotnej a finančnej pomoci, bývania, zamestnania, dopravy, pomoci s mobilitou, dennej starostlivosti a iných súvisiacich služieb
- Poradenstvo pre klientov žijúcich v skupinových domovoch a krízových centrách, dohľad nad ich činnosťou a pomoc pri plánovaní prípravy na prepustenie a prepustenia
- Účasť na výbere a prijímaní klientov do vhodných programov
- Poskytovanie krízových intervencií a služieb krízového centra
- Realizácia seminárov ohľadom zručností pre život, odvykacích programov pre závislé osoby, behaviorálnych kurzov, programov pre mládež a ďalších programov sociálnych služieb a služieb pre verejnosť pod dohľadom špecialistov v oblasti sociálnych vecí alebo špecialistov v zdravotníctve
- Pomoc pri hodnotení efektívnosti intervencií a programov pomocou sledovania a podávania správ o pokroku klientov
- Udržiavanie kontaktu s ostatnými agentúrami sociálnych služieb, školami a poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti, ktorí prichádzajú do styku s klientmi za účelom poskytovania informácií a získavania spätnej väzby celkovej situácie a pokroku klientov